PostNL en Allsafe starten nieuwe webshop-snelservice

PostNL en Allsafe starten nieuwe webshop-snelservice
  • Online
  • 30 okt 2020 @ 10:05
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Distributie

Vanaf 1 november kunnen klanten in alle 34 reguliere vestigingen van Allsafe Mini Opslag pakketten van PostNL ophalen en verzenden.

Bovendien start Allsafe een pilot met het post- en pakkettenbedrijf waardoor kleinere webshops qua levertijden gaan concurreren met grote spelers en kunnen profiteren van de expertise van PostNL E-Commerce Services. Deze mogelijkheid wordt in het voorjaar van 2021 uitgerold over de rest van het land.

De samenwerking start in eerste instantie met het inrichten van een PostNL-pakketpunt op iedere Allsafe-vestiging.

PostNL en Allsafe bundelen krachten voor ophalen en verzenden pakketten

Het opslagbedrijf zal hier voorgefrankeerde PostNL-pakketten aannemen en uitreiken, van zowel particulieren als zakelijke klanten. ‘Mensen hoeven niet langer thuis te blijven om hun pakket in ontvangst te nemen en hebben bovendien één vaste plaats waar ze te versturen pakketten en retouren kunnen verzenden”, vertelt CEO van Allsafe, Eric Stubbé.

Pakketten tot laat op de avond aanbieden

Tevens gaat het bedrijf aan webshops de mogelijkheid bieden om hun pakketten tot laat in de avond bij Allsafe af te leveren, waarna PostNL ze diezelfde nacht nog verwerkt. Stubbé: ‘Nederland heeft ruim 57.000 webshops, waarvan 82 procent eenmansbedrijven. Dat zijn voor het overgrote deel mensen met een baan ernaast, die de webshop erbij doen. Zij gaan na hun reguliere werk naar huis, moeten dan hun bestellingen verwerken en rijden de dag erop naar een afleverpunt. Een hoop gedoe en er zit dus minimaal twee dagen tussen bestellen en ontvangen. Dat is nu voorbij.’

24-uurssecties

Om de samenwerking te kunnen bewerkstellingen worden 24-uurssecties ingericht, in eerste instantie in vier vestigingen: Utrecht-Zuid, Den Haag-Noordoost, Amsterdam-Zuid en Arnhem. Webshopeigenaren kunnen via een zogenaamde scan & go-zuil hun pakketten zelf inscannen en klaarzetten voor de chauffeurs van PostNL. Stubbé: ‘Alle webshopeigenaren kunnen hiervan gebruikmaken, of ze nu huurder zijn bij ons of niet. Wel zal iedereen worden geregistreerd, met het oog op de veiligheid uiteraard. Wanneer een webshop doorgroeit en het te bewerkelijk wordt alle bestellingen zelf te verwerken, kunnen zij makkelijk doorschuiven als klant van PostNL E-commerce Services.’

Feestdagen

Ook Commercieel Directeur Logistics Solutions Dimitri Wams van PostNL is blij met de samenwerking. ‘Het is fantastisch dat we webshopeigenaren een fulfilment-oplossing op locatie kunnen bieden en daarnaast vlak voor de start van de drukke feestdagenperiode 34 PostNL-punten aan ons netwerk kunnen toevoegen. Met 3750 locaties in Nederland eind 2020 zit er voor iedere verzender en ontvanger wel een PostNL-punt in de buurt.’

 

Webshops die willen deelnemen aan de pilot kunnen zich hiervoor aanmelden via de website van Allsafe: http://www.allsafe.nl/webshops.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken