Marco van Houwelingen Chief Oranje Officer Heineken

Marco van Houwelingen Chief Oranje Officer Heineken
  • Sponsoring
  • 5 feb 2014 @ 09:01
  • 15408 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Olympische Spelen

Marco van Houwelingen (26) is 4 februari jl. verkozen tot Chief Oranje Officer van Heineken. De nieuwe COO laat hiermee honderden sollicitanten achter zich. Aan deze ultieme Oranjefan de eervolle taak om dit jaar het Oranjegevoel in binnen- en buitenland te verspreiden. Van het Holland Heineken House in Sochi tot Koningsdag in Amsterdam en tijdens het WK in Brazilië. De kersverse COO krijgt een marktconform royaal salaris, een oranje auto van de zaak en een oranje maatpak. Als Nederland het WK wint, wordt zijn salaris verdubbeld.

Van Houwelingen: ‘Toen ik de vacature zag, twijfelde ik geen moment. Wie wil deze baan nu niet? Dit is echt een droom die uitkomt. Het Oranjegevoel is uniek, daar mogen we als land echt trots op zijn. Ik kan niet wachten om het komende jaar Nederlanders aan te sporen om feest te vieren zoals alleen Nederlanders dat kunnen.’ Zo meldt het persbericht.

Onlosmakelijk verboden
‘Heineken en Oranje zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. In dit belangrijke Oranje-jaar hebben we daarom een Chief Oranje Officer gezocht die namens Heineken de Oranjekoorts overal ter wereld kan aanwakkeren. In Marco hebben we de perfecte kandidaat gevonden. Hij is een enorme Oranjefan, groot sportliefhebber en houdt van een feestje. Als stem van miljoenen Oranjefans zal Marco het komende jaar overal ter wereld Neerlands trots hooghouden, aldus Bram Westenbrink, marketing directeur Heineken Nederland.’
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken