Beat Cycling Club mikt op wielerrevolutie
- Sponsoring
- 24 nov 2016 @ 00:07
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - CommunicatieStorytellingSportmarketingFan
- 24 nov 2016 @ 00:07
- Redactie Sponsoring
Beat Cycling Club heeft een bijzondere ambitie: de eerste internationale wielerclub zijn die een eigen professionele wielerploeg opricht. Deze uitdaging om de wielersport te verduurzamen wordt communicatief ondersteund door adviesbureau IvRM. Dit bedrijf draagt een steentje bij van strategie- en boodschapontwikkeling tot de productie van content voor diverse communicatiemiddelen. Daarmee moet dit bijzondere verhaal breed aan de man worden gebracht.
Geert Broekhuizen, initiatiefnemer van de Beat Cycling Club: ‘Wij zijn tot het inzicht gekomen dat het verduurzamen van de wielersport alleen lukt als dat gebaseerd is op meerdere inkomstenbronnen. Daarom hebben wij het afgelopen jaar een alternatief -een clubmodel- uitgewerkt. Een club met een vaste identiteit en met betrokkenheid van leden, waarin wij de leden en partners van de club in staat stellen om de wielersport op het hoogste niveau van binnenuit te beleven. Dit konden wij natuurlijk niet alleen. Daarom hebben wij een aantal partners om ons heen verzameld die ons initiatief een warm hart toedragen. IvRM helpt ons met de strategische inzet van communicatie en zorgt samen met andere partners voor de uitvoering daarvan.’
'Disruptief businessmodel'
Remon Vonk, senior communicatieadviseur bij communicatieadviesbureau IvRM: ‘IvRM ondersteunt graag ondernemende en baanbrekende initiatieven. De oprichting van de eerste professionele wielerclub wereldwijd met een duurzaam verdienmodel, is zo’n initiatief waarvoor wij onze expertise graag inzetten. Het vermarkten van een dergelijk disruptief businessmodel vraagt om de inzet van communicatiekunde op strategisch en uitvoerend niveau. Doordat wij vanaf het begin bij het project betrokken zijn, leveren wij van planfase tot executie een bijdrage aan de verduurzaming van de wielersport.’
De totstandkoming van Beat Cycling Club gebeurt in een aantal fases. De ambitie is om in 2018 te debuteren in het professionele wielerpeloton. De club die de basis moet vormen voor de professionele wielerploeg wordt in 2017 opgericht. De voorbereiding hiervoor is afgerond en het laatste stuk van de route is voor iedereen te volgen en te beleven via de #RoadToBEAT. Wielerfans kunnen actief hieraan bijdragen.
De #RoadtoBEAT is gestart om de wielerfanaten te bereiken die nodig zijn om mee te bouwen aan de totstandkoming van de club. Beat Cycling Club wil met pioniers aan de slag om de club en het profteam verder uit te werken. Klim je mee? Ga dan naar www.beatcycling.club en meld je aan.
Our mission is to build the first cycling club with a professional team. Will you climb with us? https://t.co/wrHkYc8VHg #RoadToBEAT pic.twitter.com/UkDPGYcNsR
— BΞAT Cycling Club (@beatcyclingclub) November 11, 2016
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
- team
- wielerploeg
- sport
- fietsen
- proefploeg
- wielrennen
- Geert Broekhuizen
- cycling
- Beat Cycling Club
- wielerrevolutie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing