Canon stopt als partner World Press Photo

Canon stopt als partner World Press Photo
  • Sponsoring
  • 6 jan 2019 @ 21:42
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • PartnershipKunst & CultuurJournalistiekContentSponsorship

De World Press Photo Foundation heeft zijn partnerschap met Canon na 27 jaar beëindigd. Beide partijen zijn na een strategische evaluatie tot dit besluit gekomen.

Tegelijk is wel een verlenging aangekondigd van de samenwerking met de Nationale Postcode Loterij, die voor vijf jaar verlengt ter waarde van een sponsorbedrag van 2,5 miljoen euro. NPL was al partner sinds 2004.

Lars Boering, managing director van de World Press Photo Foundation: 'We are a non-profit, charitable organization, and all our revenues support our mission. We are a social enterprise that generates nearly two-thirds of our revenue, and the support of major partners such as NPL is important to enable our programs and outreach to flourish.'

Waarom stopt Canon?

Het meest opmerkelijke nieuws is natuurlijk het scheiden van de wegen met Canon. Boering bedankt de camera-producent in een persverklaring voor de 'belangrijke bijdrage in de afgelopen kwart eeuw'. De stichting is 'pleased to have collaborated on the common goal of supporting the visual storytelling industry.'

En wat zegt Canon zelf? Alessandro Stanzani, Executive Vice President of Imaging Technologies & Communication Group van Canon Europe: 'We are extremely proud of the work we have accomplished in collaboration with World Press Photo over the past 27 years. Canon Europe will continue to recognise the importance of photo and video journalists who go above-and-beyond to tell the stories that need to be told and we remain fully committed to visual storytelling and our role in nurturing the next generation.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken