Canon stopt als partner World Press Photo
- Sponsoring
- 6 jan 2019 @ 21:42
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - PartnershipKunst & CultuurJournalistiekContentSponsorship
- 6 jan 2019 @ 21:42
- Jeroen Mirck
De World Press Photo Foundation heeft zijn partnerschap met Canon na 27 jaar beëindigd. Beide partijen zijn na een strategische evaluatie tot dit besluit gekomen.
Tegelijk is wel een verlenging aangekondigd van de samenwerking met de Nationale Postcode Loterij, die voor vijf jaar verlengt ter waarde van een sponsorbedrag van 2,5 miljoen euro. NPL was al partner sinds 2004.
Lars Boering, managing director van de World Press Photo Foundation: 'We are a non-profit, charitable organization, and all our revenues support our mission. We are a social enterprise that generates nearly two-thirds of our revenue, and the support of major partners such as NPL is important to enable our programs and outreach to flourish.'
Waarom stopt Canon?
Het meest opmerkelijke nieuws is natuurlijk het scheiden van de wegen met Canon. Boering bedankt de camera-producent in een persverklaring voor de 'belangrijke bijdrage in de afgelopen kwart eeuw'. De stichting is 'pleased to have collaborated on the common goal of supporting the visual storytelling industry.'
En wat zegt Canon zelf? Alessandro Stanzani, Executive Vice President of Imaging Technologies & Communication Group van Canon Europe: 'We are extremely proud of the work we have accomplished in collaboration with World Press Photo over the past 27 years. Canon Europe will continue to recognise the importance of photo and video journalists who go above-and-beyond to tell the stories that need to be told and we remain fully committed to visual storytelling and our role in nurturing the next generation.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing