Trachitol sponsor Nederlandse shorttrackploeg
- Sponsoring
- 18 okt 2019 @ 16:49
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - Olympische SpelenSponsorshipSport
- 18 okt 2019 @ 16:49
- Jeroen Mirck
Trachitol, het zuigtablet tegen keelpijn, is de komende drie jaar sponsor van de nationale shorttrackselectie. Vrijdag is de deal bezegeld. ‘Snel, sneller, snelst’ is het motto van deze samenwerking, die duurt tot aan de Winterspelen van 2022.
Maurits van Tol, general manager van Salveo Pharma, was vandaag in Thialf om de samenwerking met de shorttrackers officieel te bekrachtigen. Zijn bedrijf stapte vorig jaar reeds in als partner van de KNSB, omdat deze oer-Hollandse wintersport uitstekend aansluit bij het merk Trachitol ('Tegen keelpijn, voor schaatskoorts!').
In het afgelopen jaar lag de focus op het marathonschaatsen (waar de eerste editie van de meerdaagse Trachitol Trophy een succes bleek) én het jeugdschaatsplan IJstijd. Vanaf nu omarmt Trachitol dus ook de nationale trainingsselectie shorttrack, die wordt getraind door bondscoach Jeroen Otter. Het bedrijfslogo zal komend seizoen bij 14 van 18 rijders op de schouder prijken.
Razendsnelle match
'Schaatsen en Trachitol blijken een uitstekende match', aldus Van Tol, general manager van Salveo Pharma, distributeur van het merk tegen keelpijn. 'Wij vinden dat shorttrack helemaal bij Trachitol past. Onze tabletten werken snel tegen keelpijn, de Nederlandse shorttrackers rijden razendsnel. Een perfecte match, dus. Wij hopen dat onze steun hen helpt om straks in Beijing de snelsten van de wereld te zijn.'
Bij de Winterspelen van Sotsji 2014 won Sjinkie Knegt de eerste olympische shorttrackmedaille voor Nederland. Vier jaar later oogstte de equipe van bondscoach Otter vier medailles, waaronder het eerste goud, van Suzanne Schulting. In Thialf wordt dagelijks keihard gewerkt om dat succes in 2022 te evenaren of overtreffen. De steun van deze sponsor, naast die van hoofdsponsors KPN en Daikin, is hierbij zeer welkom, aldus de KNSB.
'Met het A-merk Trachitol hebben we er het afgelopen jaar een mooie partner bij gekregen', zegt Herman de Haan, directeur-bestuurder van de KNSB. 'Het bedrijf toont zich zeer betrokken bij het schaatsen, zowel voor de top- als breedtesport. Dat Trachitol nu een stap extra zet en ook onze shorttrackers ondersteunt is natuurlijk fantastisch.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing