Trachitol sponsor Nederlandse shorttrackploeg

  • Sponsoring
  • 18 okt 2019 @ 16:49
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • Olympische SpelenSponsorshipSport

Trachitol, het zuigtablet tegen keelpijn, is de komende drie jaar sponsor van de nationale shorttrackselectie. Vrijdag is de deal bezegeld. ‘Snel, sneller, snelst’ is het motto van deze samenwerking, die duurt tot aan de Winterspelen van 2022.

Maurits van Tol, general manager van Salveo Pharma, was vandaag in Thialf om de samenwerking met de shorttrackers officieel te bekrachtigen. Zijn bedrijf stapte vorig jaar reeds in als partner van de KNSB, omdat deze oer-Hollandse wintersport uitstekend aansluit bij het merk Trachitol ('Tegen keelpijn, voor schaatskoorts!').

In het afgelopen jaar lag de focus op het marathonschaatsen (waar de eerste editie van de meerdaagse Trachitol Trophy een succes bleek) én het jeugdschaatsplan IJstijd. Vanaf nu omarmt Trachitol dus ook de nationale trainingsselectie shorttrack, die wordt getraind door bondscoach Jeroen Otter. Het bedrijfslogo zal komend seizoen bij 14 van 18 rijders op de schouder prijken.

Razendsnelle match

'Schaatsen en Trachitol blijken een uitstekende match', aldus Van Tol, general manager van Salveo Pharma, distributeur van het merk tegen keelpijn. 'Wij vinden dat shorttrack helemaal bij Trachitol past. Onze tabletten werken snel tegen keelpijn, de Nederlandse shorttrackers rijden razendsnel. Een perfecte match, dus. Wij hopen dat onze steun hen helpt om straks in Beijing de snelsten van de wereld te zijn.'

Bij de Winterspelen van Sotsji 2014 won Sjinkie Knegt de eerste olympische shorttrackmedaille voor Nederland. Vier jaar later oogstte de equipe van bondscoach Otter vier medailles, waaronder het eerste goud, van Suzanne Schulting. In Thialf wordt dagelijks keihard gewerkt om dat succes in 2022 te evenaren of overtreffen. De steun van deze sponsor, naast die van hoofdsponsors KPN en Daikin, is hierbij zeer welkom, aldus de KNSB.

'Met het A-merk Trachitol hebben we er het afgelopen jaar een mooie partner bij gekregen', zegt Herman de Haan, directeur-bestuurder van de KNSB. 'Het bedrijf toont zich zeer betrokken bij het schaatsen, zowel voor de top- als breedtesport. Dat Trachitol nu een stap extra zet en ook onze shorttrackers ondersteunt is natuurlijk fantastisch.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken