Lacoste wordt partner van de Ellen MacArthur Foundation

Lacoste wordt partner van de Ellen MacArthur Foundation
  • Sponsoring
  • 29 jul 2021 @ 10:05
  • 31006 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • PartnershipMaatschappij
  • 29 jul 2021 @ 10:05
  • 31006 x gelezen
  • Ryan Baij

Lacoste gaat haar inzet versterken voor de Ellen MacArthur Foundation. Het merk mag zich vanaf nu ook partner van het netwerk van de foundation noemen.

De versterking van dit partnerschap getuigt van Lacoste's wens om een steeds meer verantwoorde en duurzame manier van ontwerpen en consumeren van mode te onderstrepen. Binnen de Ellen MacArthur Foundation en in samenwerking met de andere partners die werken aan de Make Fashion Circular-visie, zet Lacoste zich in voor het implementeren van oplossingen om circulariteit te bevorderen en duurzaam te produceren op wereldwijde schaal.

Het verduurzamen van het bedrijf zit al langer in de pijplijn. Voor 2025 heeft het bedrijf zich al de volgende doelen gesteld:
1) De milieu-impact van de activiteiten minimaliseren.
2) De levensduur van de producten verlengen.
3) Het einde van de levensduur van textielmaterialen te beheren.

Catherine Spindler, Chief Brand Officer van Lacoste: ‘Bij Lacoste hebben we altijd kleding en accessoires geproduceerd die ontworpen zijn om lang mee te gaan en we zetten ons dagelijks in voor de duurzaamheid van onze producten. Deze hernieuwde en versterkte inzet voor het Make Fashion Circular-initiatief van de Ellen MacArthur Foundation past daarom goed bij Lacoste. Deze samenwerking bevestigt onze wens om de textielindustrie opnieuw uit te vinden om deze steeds verantwoordelijker en duurzamer te maken.’

De Ellen MacArthur Foundation is opgericht in 2009 en richt zich op een circulaire economie. Zij ontwikkelen en promoten deze vorm van economie door samen te werken met bedrijven, politiek en academies.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken