Google ziet link tussen Nederland en FIFA17
- Sponsoring
- 29 jun 2017 @ 12:45
- Link
-
Kevin Loos
Creatief
2Basics - SportOnline gamingSponsoringActivatie
- 29 jun 2017 @ 12:45
- Kevin Loos
De markt van eSports groeit razendsnel en daarmee ook de interesse van sponsors. Waarom is deze wereld interessant voor bedrijven en hoe activeren zij hun partnership? Kevin Loos van marketingbureau 2Basics zet de laatste ontwikkelingen in eSports periodiek op een rij voor MarketingTribune. Ditmaal over FIFA17, Usain Bolt en Google.
1. Allianz sponsort Portugese FIFA-competitie
Opnieuw eSports nieuws uit de betaald voetbal hoek. Ook in Portugal gaat een FIFA-competitie van start. Dit heeft de Portugese voetbalbond bekend gemaakt. De virtuele league heeft direct een naamgevend sponsor aan zich verbonden. De competitie is namelijk gedoopt tot de Allianz Challenge. De prijzenpot van de league is €20.000,-.
2. Usain Bolt in nieuwe Pro Evolution Soccer
Het is weer de tijd van het jaar dat publishers hun nieuwe games bekendmaken. Waar voetballiefhebbers vooral naar EA keken, was het Konami die met een verrassende onthulling kwam. In hun nieuwe game kun je naast Lionel Messi ook spelen met Usain Bolt. Interessant om te monitoren of dit effect heeft op de verkoopcijfers.
3. Brands in eSports: Casper verbindt zich aan Fnatic
Casper is de nieuwste partner van Fnatic. Het matrassenmerk is via e-commerce in een korte tijd een enorm succes geworden. Drie jaar terug ontstaan, en nu partner van één van de grootste eSports organisaties wereldwijd: het kan snel gaan. Inmiddels heeft Casper een infographic met sleep tips for gamers gepubliceerd.
4. Nederland = FIFA17 (volgens Google)
Reisorganisatie Exeter International heeft via 'Google auto suggest' onderzocht waar mensen in het algemeen naar zoeken in samenhang met alle landen in de wereld. Zo zijn de Verenigde Staten een combinatie met universiteiten en wordt België geassocieerd met wafels.
Als enige land ter wereld heeft Nederland een game-gerelateerde combinatie. Wanneer Google gebruikers op Nederland zoeken, matcht dit namelijk het vaakst met FIFA17 spelers.
Kevin Loos is millennial-marketeer bij 2Basics, dat zorgt voor duurzame relaties tussen merken en 13,1 miljoen sporters, waaronder eSporters. Zo verbindt, adviseert en activeert het bureau merken in binnen- en buitenland in het eSports-domein.
-
Kevin Loos
- Werkt bij: 2Basics
- Functie: Creatief
- Website:http://www.2basics.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
- Odido nieuwe partner Esther Vergeer... 05-06-2025
- TCL wordt wereldwijde partner van... 04-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers