De Persgroep kiest Fight Cancer voor Creative Press Challenge 2015

De Persgroep kiest Fight Cancer voor Creative Press Challenge 2015
  • Algemeen
  • 16 jul 2015 @ 10:00
  • 17774 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieSponsorshipPrint

De Persgroep Nederland kiest Fight cancer als goed doel voor de derde editie van de Creative Press Challenge, een jaarlijks terugkerende wedstrijd voor de top van de Nederlandse reclamewereld. Het doel van de Creative Press Challenge is om reclamemakers opnieuw de puurheid van print als reclamemedium te laten ervaren, en om printreclame naar een hoger niveau te tillen. De opdracht is om de identiteit van Fight cancer in één pagina weer te geven en daagt jonge creatieven uit om voor dit iconisch goed doel hun beste printadvertentie van het jaar te maken. Nieuw dit jaar is dat de drie beste ideeën worden geproduceerd; uit deze top 3 kiest de jury uiteindelijk de winnaar. Het winnende werk wordt ingezonden naar Cannes en in de Volkskrant geplaatst met een exclusief interview met het winnende bureau.

Fight cancer is een jonge en eigenzinnige stichting voor jongvolwassenen, die kanker wil verslaan vanuit de liefde voor het leven. Onder het motto ‘Love life. Fight cancer’ wil de organisatie jonge mensen bewust maken van de noodzaak van kankerbestrijding, ze betrekken bij de strijd tegen kanker en ze vooral aansporen tot actie! Mensen kunnen op verschillende manieren helpen, zoals een actie starten, geld doneren of vrijwilliger worden. De opbrengsten gaan via KWF Kankerbestrijding naar wetenschappelijk kankeronderzoek en preventie.

Dit jaar is gekozen voor Fight cancer, omdat het een simpel en iconisch goed doel is dat elke jury in Cannes kan herkennen. Daarnaast is het een thema dat dichtbij de deelnemers staat; helaas worden te veel mensen (en jongeren) direct of indirect geconfronteerd met kanker. Wanneer creatieven zich kunnen inleven in het goede doel en de doelgroep waarvoor die strijdt, kan nog beter werk gemaakt worden. Ook is het een uitdaging om juist voor een zo vaak besproken thema een origineel idee te bedenken.

Drie producties 
Na twee succesvolle edities, waaraan elk jaar 120 creatieven meededen, vindt dit jaar voor de derde keer de Creative Press Challenge plaats. In de eerste twee edities gingen creatieven aan de slag om de identiteit van Free Press Unlimited en de Stichting voor Vluchtelingstudenten terug te brengen tot de essentie: één idee gevat in één briljante printadvertentie. Een nieuw element in de wedstrijd dit jaar is dat de professionele vakjury de drie beste ideeën zal selecteren, die daadwerkelijk geproduceerd gaan worden. Uit deze top 3 kiest de jury uiteindelijk het winnende idee, dat wordt ingezonden naar Cannes en geplaatst in de Volkskrant met exclusief interview met het winnende bureau.

'Wij willen nog meer jonge mensen op een positieve manier betrekken bij de strijd tegen kanker. We zijn dan ook heel trots dat Fight cancer is gekozen voor de Creative Press Challenge 2015. Samen kunnen we op een creatieve manier mensen uitdagen om dit belangrijke doel onder de aandacht te brengen', aldus Limore Noach, directeur Fight cancer.

'Onze directe relatie met creatieven is ons veel waard. Deze derde editie van de Creative Press Challenge is een relevante manier om met hen in dialoog te blijven', Willem-Albert Bol, Manager Marketing Advertising van de Persgroep Nederland.

Meer informatie over de Creative Press Challenge 2015, zoals de jury en shortlist, wordt na de zomer bekendgemaakt. Kijk voor een indruk van de wedstrijd van vorig jaar op de website

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken