De zomer van Christian Camps (Kornuit): 'Eerst festivals, daarna vakantie'

De zomer van Christian Camps (Kornuit): 'Eerst festivals, daarna vakantie'
  • Algemeen
  • 10 aug 2018 @ 12:48
  • 17266 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InterviewPersonalia

Voor Christian Camps, brand manager bij Kornuit, geen rustige zomer. Nu de consument minder achter zijn computer zit, zijn festivals voor het biermerk de ideale plek om hem te bereiken. Waar ligt de uitdaging?

Wat is op marketingvlak in deze zomertijd jullie grootste actie?

Eerder deze zomer hebben we Made of Moments gelanceerd, een campagne die draait om het opdoen van bijzondere ervaringen samen met vrienden. Dat past goed bij een pilsmerk als Kornuit; onze grote aanwezigheid op festivals (het merk is deze zomer te zien op meer dan 120 festivals, red.) is hier een mooi voorbeeld van.

Met de To Be Announced-area, een area op festivals waar we drie headliners in een intieme setting laten optreden zonder dat we dit van te voren aankondigen, willen we ook dit soort momenten creëren.

Ook hebben we een re-design doorgevoerd en een eigen fles en krat voor Kornuit ontwikkeld. Het krat is het eerste ter wereld dat volledig gemaakt is van gerecyled consumenten plastic afval.

Hoe bereiken jullie de consument tijdens deze warme zomer? Wat is de uitdaging?

Consumenten spenderen met het mooie weer gemiddeld minder tijd online dan wanneer het wat minder zonnig is. Daarom is het voor ons belangrijk dat we op andere plekken aanwezig zijn, op festivals bijvoorbeeld.

Het is overal rustig op kantoor, ongetwijfeld ook bij Kornuit. Hoe zorg je ervoor dat je toch productief blijft?

Het valt eigenlijk wel mee met de rust bij ons op de brouwerij. Zoals gezegd zitten we volop in het festivalseizoen en zijn we ook alweer bezig met het maken van plannen voor volgend jaar. Gelukkig nog geen saai moment meegemaakt deze zomer!

Wat is in deze zomermaanden je favoriete merk en waarom?

Patta. Enerzijds omdat ik de kleding tof vind, maar ook omdat ze vaak sterke samenwerkingen aangaan met merken als Dekmantel en Appelsap.

Hoe beleef je zelf de zomer? Ga je nog op vakantie?

Deze zomer spendeer ik het meeste tijd op festivals, geen straf met dit weer. Afgelopen weekend stond in het teken van Dekmantel en morgen vlieg ik naar Barcelona om DGTL te checken. Ik denk dat ik de zomer afsluit met Strafwerk en Zeezout, daarna kijk ik nog wel of er ruimte is voor vakantie. Wellicht in oktober een paar weken naar Azië, gewoon even bijkomen.

Het mediaseizoen gaat straks weer van start. Hoe bereid je je daarop voor?

Eerlijk gezegd houden we ons daar niet zo mee bezig. Traditionele media spelen voor Kornuit vrijwel geen rol en online willen we altijd op een relevante manier aanwezig zijn.

 

Lees ook over De zomers van:

Hidde van der Louw (Bever)

Luuk Hoskam (Chocomel)

Patricia Slootjes (Miele)

Jeroen van Iersel (Johan Cruijff Arena)

Suzanne Bijenveld (HP)

Wiebe Bevelander (Shell)




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken