Miljoen internationale toeristen verwacht met Pasen
- Algemeen
- 18 apr 2019 @ 10:53
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Promotie
- 18 apr 2019 @ 10:53
- Sjaak Hoogkamer
In het paasweekend komen circa een miljoen internationale toeristen naar Nederland, volgens de verwachtingen van NBTC Holland Marketing. Dit zijn er 150.000 meer dan afgelopen jaar. Met Pasen gaan ook zo’n 350.000 Nederlanders op vakantie in eigen land.
‘Nederland verwacht met name toeristen uit de buurlanden, zo’n 65% komt naar schatting uit Duitsland en 25% uit België. Deze toeristen komen vaker terug en bezoeken uiteenlopende plekken in ons land. Dat is gunstig aangezien hierdoor meerdere plekken profiteren van het bezoek door deze graag geziene toeristen,’ aldus Jos Vranken, directeur NBTC Holland Marketing.
Buurlanden
Nederland is voor Duitsers en Belgen één van de belangrijkste bestemmingen voor een korte vakantie. ‘De toeristen uit de buurlanden staan erom bekend dat ze Nederland vaker bezoeken, zo ook met Pasen. Bijna tweederde van de Duitse en driekwart van de Belgische vakantiegangers is recent eerder in Nederland geweest. Met deze gedachte startten wij afgelopen jaar, in samenwerking met verschillende regio’s verspreid door het land, een campagne die zich specifiek richt op herhaalbezoekers. Deze toeristen staan open voor het ontdekken en ervaren van nieuwe plekken in ons land, ‘aldus Jos Vranken.
800 miljoen euro aan toeristische bestedingen
Toeristen geven naar verwachting dit paasweekend 800 miljoen euro uit in Nederland. Jos Vranken: ‘Nederlanders die op vakantie gaan in eigen land geven bij elkaar zo’n 60 miljoen euro uit. Daarnaast ondernemen Nederlanders ook veel uitstapjes in ons land wat goed is voor 450 miljoen euro aan bestedingen. Internationale toeristen die Nederland bezoeken voor een vakantie of dagje uit, besteden dit weekeinde gezamenlijk zo’n 300 miljoen euro.’
Bollenstreek, kust en Rembrandt & de Gouden Eeuw
De kust en de Bollenstreek gaan net als voorgaande jaren druk bezocht worden dit paasweekend. ‘Bollenvelden zijn erg in trek bij toeristen, maar dat heeft soms ook een keerzijde. Bloembollenkwekers ervaren in toenemende mate schade aan de bollenvelden door fotograferende toeristen. NBTC start daarom komend paasweekend een internationale videocampagne die toeristen bewust maakt van het feit dat ze welkom zijn bij de iconische bollenvelden, maar dat ze rekening moeten houden met de gewassen,’ aldus Vranken.
Rembrandt
Verder verwachten Nederlandse musea ook veel bezoekers dit paasweekend. ‘Veel tentoonstellingen staan dit jaar in het teken van Rembrandt & de Gouden Eeuw. Dit themajaar is een initiatief van NBTC waarin allerlei steden en culturele instellingen in Middelburg, Dordrecht, Delft, Den Haag, Leiden, Haarlem, Amsterdam, Hoorn en Enkhuizen samenwerken met diverse tentoonstellingen en activiteiten verspreid door het land. Op die manier creëren we gezamenlijk een mooi cultureel aanbod dat positief bijdraagt aan Perspectief 2030, de nieuwe visie op de bestemming Nederland waarin alle Nederlanders profiteren van toerisme in 2030.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Imo Muller van 165 Beats: 'Veel voetbalclubs zijn erin...
- DOSSIER ESG Esther Overmars Purpose is een werkwoord
- Europees Parlement stemt vóór AI-wet
- Harry Dekker krijgt Coq de Grand Honneur tijdens GVR-diner
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Sven Fase van VodafoneZiggo: 'AI voelt voor mij echt als een...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing