Naturalis wint Nickelodeon Grote Reclame Prijs voor beste kidscommercial van het jaar!
- B2b
- 23 apr 2014 @ 17:17
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Reclame
- 23 apr 2014 @ 17:17
- Redactie B2B
Na een spannende ontknoping is Naturalis de winnaar geworden van de Nickelodeon Grote Reclame Prijs 2013 voor beste kidscommercial van het jaar. Tijdens een awardceremonie op de Multichannel Conference in de Jaarbeurs Utrecht, werd Naturalis door de kinderjury, een vakjury en de kinderen in het land uitgeroepen tot winnaar. Naturalis wint hiermee een kijkerspanel-onderzoek en 100 GRP’s, in te zetten op de zender Nickelodeon.
De commercial ‘Tientje voor T-rex’ is de favoriet van zowel de kinderjury, de vakjury als de kinderen in Nederland. De motivering uit het juryrapport: 'De T-rex, met zijn grappige stem en onhandige gedrag, bepaalt het positieve oordeel van kinderen. De commercial zit vol visuele humor. De combinatie tussen 'echt en animatie' spreekt de doelgroep sterk aan. De populaire kinderheld Freek Vonk trekt de aandacht en brengt de boodschap goed over.'
Jurering Nickelodeon Grote Reclame Prijs
De kinderjury bepaalde via een voorselectie, welke acht commercials er uiteindelijk in de finale kwamen. In de finale bepaalden de kinderjury, een vakjury en kinderen in het land wie de uiteindelijke winnaar is geworden.
‘’Welke commercial valt het meest in de smaak bij kinderen en wat maakt die commercial goed?‘’
Om deze vragen te kunnen beantwoorden stelde Nickelodeon in samenwerking met jongerencommunicatiebureau YoungWorks een kinderjury samen. De kinderjury is voorbereid op het beoordelen van de inzendingen door het volgen van een media- en reclamewijsheidtraining. Tijdens de training bepaalden de kinderen met elkaar op welke factoren ze de commercials zouden beoordelen. Op basis van deze factoren werden alle commercials getoetst. Deze factoren waren: grappig, interessant, duidelijk, origineel, eerlijk, en mooi gemaakt.
De beste commercials verschenen op de website www.grotereclameprijs.nl, waar alle Nederlandse kinderen op hun favoriet konden stemmen. Het eindoordeel van de kinderjury, een speciale vakjury en de stemmen van het publiek hebben geleid tot de uiteindelijke winnaar, Naturalis.
Verantwoordelijkheid nemen
Nickelodeon is een autoriteit op het gebied van kindertelevisie. Met de Nickelodeon Grote Reclame Prijs wil de zender verantwoordelijkheid nemen voor het niveau van kinderreclames. De kinderjuryleden krijgen een training in reclame- en mediawijsheiden, een rondleiding achter de schermen bij Nickelodeon en kijken mee bij een opname van een televisiecommercial.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers