Met Beeckestijn klaar voor de toekomst

- B2b
- 1 jun 2025 @ 08:03
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Nima Marketing Day
- 1 jun 2025 @ 08:03
- Peter van Woensel Kooy
Bart Meerdink is Managing Partner en kerndocent bij Beeckestijn Business School. Naast zijn colleges bij Beeckestijn inspireert hij professionals door regelmatig te spreken op vakevents als Nima Marketing Day, zo ook komende editie. Een nadere kennismaking.
Hij is een bevlogen digital strategist en een ware ‘AI-explorer’. Meerdink heeft een brede achtergrond in digitale marketing en helpt als trainer bij het vormgeven en uitvoeren van de digitale en AI strategie. Dit doet hij zowel in open opleidingen als via incompany programma’s voor de grotere Nederlandse en Europese merken.
1. Ter introductie, kun je je even voorstellen? Wat heb je met marketing?
‘Bart Meerdink, Managing Partner van Beeckestijn Business School. Daar ben ik onder andere kerndocent van een post master over Digitale Marketing Strategie & Leiderschap. Ik mag hier circa 50 marketeers per jaar helpen en begeleiden bij hun digitale en AI-strategie. Enorm leuk en leerzaam! Daarnaast ben ik trainer/consultant bij de ontwikkeling van meerdere – corporate - marketingteams. Het is een snoepwinkel om in al die keukens te mogen meekijken en te werken.’
2. Kun je een korte uitleg geven van jullie kernactiviteiten, je USP?
‘Trainen en opleiden 😊 Van open programma’s tot inhouse maatwerkprojecten. En altijd in samenwerking met 100 procent vakexperts en een goede dosis fun. Van nature hebben we marketing altijd als kern gehad, dit is de laatste jaren verbreed naar business, change en leiderschap.’
3. Wat houdt jullie op dit moment bezig, wat heeft de focus?
‘Het zal je verbazen… dat is AI. We waren de eerste opleider in Nederland met een AI in Business-opleiding. Die draait nu twee jaar. Sindsdien hebben we enorm veel uitgebreid qua AI-portfolio en goede AI-docenten. Dagelijks hebben we veel aanvragen voor AI-marketingtrainingen, we doen om uiterste best om Marketing Nederland in hoog tempo AI ready te krijgen.’
4. Welke vraag ontvang jij vaak van marketeers?
‘Poeh… meerdere. Van tactics - Hoe diep moet ik gaan in AI? Hoe hard gaat het met de AI Agents? Tot strategisch - Hoe verkoop ik die businesscase intern? Hoe neem ik mijn bedrijf mee in de snelle veranderingen? Tot persoonlijk - Hoe blijf ik relevant als marketeer? Hou houd ik zekerheid en plezier in mijn werk? Dat laatste is wel de rode draad. Iedereen voelt de urgentie en snelheid van veranderingen. Het is soms best lastig om je hoofd koel te houden. De wereld van morgen wordt op dit moment gebouwd, er is een hoop werk te doen. Voor iedereen is er plek en potentie, maar je moet wel wendbaar zijn en je willen verdiepen in AI.’
5. Kun je een tip van de sluier lichten over Beeckestijns aanwezigheid op Nima Marketing Day? Waarom mogen we die niet missen?
‘Dit wordt een sessie die over jou als marketeer gaat. Welke AI & digital skills geven jou een voorsprong? Met veel energie en voorbeelden duiken we in de concrete toekomst en jouw rol daarin. Van AI first bedrijven, aansturen van AI Agents tot een aantal reality checks en de laatste ontwikkelingen. Komt dat zien!’
6. Wat is het meest spannende dat jullie de komende periode gaan doen?
‘We zijn de opbouw van onze opleidingen aan het vernieuwen. Met nog meer ruimte voor samen sparren, cases bespreken, persoonlijke toepassing en waardevolle soft skills. Met AI als back-up, als een waardevol studiemaatje. Dus een leukere en slimmere indeling van de programma’s!’
7. Wat is belangrijker: gut feeling of AI?
‘Gut feeling is vaak gebaseerd op ervaring of scherpe observatie. En daarmee ook vakkennis. Dat is de basis van ook het maximale uit AI halen. Denk aan deze metafoor: een zelfrijdende auto maakt je geen betere chauffeur. Zelf vlieguren maken en je vak verstaan gaat je enorm helpen om ook AI goed in te zetten.’
tekst Peter van Woensel Kooy | fotografie Zuiver Beeld
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rolf Oosterhoff (Albert Heijn) over innovatie, inzichten en de...
- Retailmedia volgens bol Van conversie naar merkambitie
- De marketingtransfers van week 20, 2025
- Kim van der Weide van Upperbloom: 'Groen wordt steeds vaker...
- Puzzelspellen stimuleren brein in nieuwe samenwerking
- De marketingtransfers van week 21, 2025
Laatste Nieuws
- SmartRanking belicht de toekomst van... 01-06-2025
- Slimme rebranding zet Fairphone op... 01-06-2025
- Impact door co-creatie met NSC01-06-2025
- PersonaBots bij Philips: 'sparren'... 01-06-2025
- Privacy is geen beperking, maar een... 01-06-2025
- The Relevance Group: slimmer,... 01-06-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management