The Brand Floor biedt extra slagkracht en expertise rondom in-house creativiteit

- B2b
- 1 jun 2025 @ 08:09
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Nima Marketing Day
- 1 jun 2025 @ 08:09
- Peter van Woensel Kooy
In aanloop naar Nima Marketing Day stellen we zeven vragen aan Wulfred Hoefsloot. Hij is oprichter van The Brand Floor en al zijn hele carrière actief in marketing en creativiteit. The Brand Floor is present met een kleine, persoonlijke stand waar bezoekers alles te weten kunnen komen over de kracht van in-house creativiteit. Hoefsloot: ‘We werken zeer competitief en efficiënt, waardoor we significant de mogelijkheden van marketingbudgetten vergroten. Kom live of online langs!’
1. Wat heb je met marketing? Hoe rolde je erin?
‘Na jarenlang gewerkt te hebben als productmanager en freelance marketingconsultant, zag ik hoe belangrijk snelheid, flexibiliteit en creatief denken zijn in marketing. Vanuit die ervaring heb ik The Brand Floor opgericht in 2003: om marketingteams te versterken met creatieve power, direct binnen handbereik.’
2. Kun je een korte uitleg geven van jullie kernactiviteiten, je USP?
‘Wij versterken marketingteams al vanaf 2003 met dedicated creatieve ondersteuning, direct in-house, op afstand, of hybride. Ons verschil? We geven marketingteams hun eigen creatieve unit. Een soort van shop in shop reclamebureau. We hebben een duidelijke positie in de agency pool van onze klanten. Wij integreren ons écht in het merk en het team van de klant. Geen afstand, geen standaard oplossingen. Alleen maatwerk, snel schakelen en directe samenwerking - dat is waarom onze klanten ons een no-brainer noemen. Onze eerste klanten in 2003 waren Bacardi, Beiersdorf medical en tesa. Vandaag de dag supporten we meer dan 22 klanten met onze in-house support. We werken zeer competitief en efficiënt waardoor we significant de mogelijkheden van marketingbudgetten vergroten.’
3. Wat houdt jullie op dit moment bezig, wat heeft de focus?
‘Onze focus ligt op het verder uitbreiden van ons flexibele model, waarbij we eveneens marketingteams versterken die al interne creatieven hebben alsmede diverse andere hybride vormen. Als een volledig custom made creatieve tag-on. We brengen extra slagkracht én jarenlange expertise rondom in-house creativiteit, precies wanneer dat nodig is. We bouwen dedicated teams die naadloos aansluiten bij de klant én hun merkidentiteit.’
4. Welke vraag ontvang jij vaak van marketeers?
‘De vraag die we vaak krijgen is: hoe zorgen we voor meer snelheid, flexibiliteit en creatief niveau zonder in te leveren op kwaliteit en merkconsistentie? Ons antwoord: met een goed geïntegreerd team dat meegroeit met de behoefte van het marketingteam, zonder de nadelen van traditionele externe bureaus.’
5. Kun je een tip van de sluier oplichten over jullie aanwezigheid / jouw talk op Nima Marketing Day?
‘We zijn aanwezig met een kleine, persoonlijke stand waar we bezoekers alles kunnen vertellen over de kracht van in-house creativiteit. Hoe je als marketeer sneller en effectiever kunt werken door creatieven echt onderdeel te maken van je team - en waarom dat vandaag de dag een no-brainer is.’
6. Wat is het meest spannende dat jullie de komende periode gaan doen?
‘We zijn bezig met een aantal nieuwe samenwerkingen waarbij we op internationale schaal de dienstverlening van onze in-house studios verder gaan verdiepen, inclusief remote teams. We werken al sinds de start in 2003 over de hele wereld voor onze internationale klanten. Spannend, want het vraagt om nóg slimmere manieren om creativiteit, cultuur en samenwerking te laten samensmelten.’
7. Nog ander nieuws dat jullie willen delen?
‘Onze oplossing is geschikt voor kleine tot grote bedrijven. Er is geen limiet. Aan beide zijden niet. We bieden sinds kort een gratis testperiode waarmee je kunt ervaren hoe het werkt en op die manier de business case kunt bouwen. Zo kunnen ze zelf ervaren hoe krachtig directe creatieve samenwerking is – zonder verplichtingen. Uiteraard vertellen we daar graag meer over op de Nima Marketing Day in onze stand. Ik sta iedereen graag persoonlijk te woord die dag!’
tekst Peter van Woensel Kooy | fotografie Zuiver Beeld
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rolf Oosterhoff (Albert Heijn) over innovatie, inzichten en de...
- Retailmedia volgens bol Van conversie naar merkambitie
- De marketingtransfers van week 20, 2025
- Kim van der Weide van Upperbloom: 'Groen wordt steeds vaker...
- Puzzelspellen stimuleren brein in nieuwe samenwerking
- De marketingtransfers van week 21, 2025
Laatste Nieuws
- SmartRanking belicht de toekomst van... 01-06-2025
- Slimme rebranding zet Fairphone op... 01-06-2025
- Impact door co-creatie met NSC01-06-2025
- PersonaBots bij Philips: 'sparren'... 01-06-2025
- Privacy is geen beperking, maar een... 01-06-2025
- The Relevance Group: slimmer,... 01-06-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management