[Campagne] Energiedirect kraakt onzinnige marketing-acties
- Bureaus
- 29 sep 2015 @ 12:07
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ReclameCampagnesMarketingCommercialsActies
- 29 sep 2015 @ 12:07
- Redactie Bureaus
Energiedirect.nl start per 1 oktober een nieuwe merkcampagne met het thema ‘Hebben we niet, hebben we wel’. Met de campagne wil de energieleverancier zijn merkpositionering als prijs-challenger bekrachtigen en conventies in de energiemarkt doorbreken. 'We stellen de onzin in de energiemarkt aan de kaak.'
In de nieuwe campagne ‘Hebben we niet, hebben we wel’ benadrukt Energiedirect.nl de tegenstelling tussen de eigen klantbenadering en die van de markt. De uitdager pakt in deze campagne meerdere conventies aan. In de eerste commercial draait het om de trend dat bedrijven om klanten te winnen 'voor Sinterklaas lijken te spelen' met dure cadeaus, zoals tablets, telefoons en laptops, maar hen daar uiteindelijk zelf voor laat betalen.
Mark van Zon, directeur formulemanagement bij Energiedirect.nl: 'We willen ons merk steviger neerzetten als de uitdager in de energiemarkt. Om dat te bereiken stellen we op een no-nonsens, maar sympathieke manier onzin in de markt aan de kaak. Zo helpen we consumenten op zichtbare en gedurfde wijze grip op hun energiekosten te houden.'
Reclamebureau Etcetera ontwikkelde het concept en produceerde de tv- en radiocommercial, de online video en het billboard. Het online bannerconcept en de eDM zijn geproduceerd door Energiedirect zelf.
Credits
Klant: Energiedirect.nl
Bureau: Etcetera
Verantwoordelijk bij klant: Jorrit Pijlman
Creatie: Maarten Reynen, Michiel Otting
Strategie: Job Koopman
Account: Netteke Bak, Louise Mathlener
Producer: Marieke Prette
Productiemaatschappij: Artbox
Regisseur Kerry Murphy
Producer Julien Kraakman
Camera (DOP) Justin Bodenkamp
Postproductie Artbox
Animatie Michiel Krop
Geluidsstudio Sounds like Film
Sounddesign Nando Eweg
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- tarieven
- energie
- actie
- campagne
- Energiedirect
- merk
- Etcetera
- prijsstunter
- marketing
- hebben we wel
- onzin
- commercial
- hebben we niet
- challenger
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers