Toyota kiest Etcetera, Lexus kiest Brand New Telly

  • Bureaus
  • 15 jul 2016 @ 11:52
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MerkenMarketingPitchesCampagnes

Na een strategische oriëntatie en een creatieve pitch brengt Louwman & Parqui zijn communicatieactiviteiten voor Toyota vanaf 1 augustus onder bij Etcetera en Red Urban. Het andere belangrijke automerk Lexus gaat na eenzelfde traject van importeur Louwman in zee met Brand New Telly. In beide gevallen was 3MO de pitchbegeleider en gaat het om zowel merk- als productcampagnes in Nederland.

Willem Verschuur, general manager Marketing van Louwman & Parqui: ‘Gedurende een intensieve en competitieve pitch hebben Etcetera en Red Urban laten zien zowel over een verrassende creatieve als een solide strategische aanpak te beschikken. We zijn dan ook overtuigd van de juiste keuze.’

Frank Huiberts, algemeen directeur Etcetera en Red Urban: ‘De ambities van Louwman & Parqui met het merk Toyota sluiten goed aan op de visie en mentaliteit van ons bureau. Wij vinden het een geweldige uitdaging om een grote beweging met het merk in Nederland te maken, waarbij digital een belangrijk fundament is.’

Brand New Telly werkt voor Lexus 

Na eenzelfde strategische en creatieve pitch brengt Lexus, dat eveneens valt onder Louwman & Parqui, zijn communicatieactiviteiten vanaf 1 augustus onder bij Brand New Telly. Vanuit een oriëntatie- en selectietraject, onder begeleiding van marketingconsultant 3MO, is dit bureau uitgekozen om de Nederlandse merk- en productcampagnes voor Lexus te ontwikkelen.

‘Brand New Telly heeft bewezen om in korte tijd het merk Lexus echt volledig te omarmen en zich helemaal in te leven', aldus Willem Verschuur van Louwman & Parqui. 'Ze hebben ons verrast met vernieuwende en scherpe creaties om Lexus in Nederland echt op de kaart te krijgen. We waren voor Lexus op zoek naar een onderscheidend en vernieuwend bureau dat ons kan verrassen met effectieve crossmediale campagnes. Wij kijken er naar uit om met het BNT Team aan de slag te gaan.’

Arthur Herpel, head of business Brand New Telly: ‘We zijn ontzettend trots dat Lexus ons het vertrouwen geeft om in de dynamische automarkt invulling te gaan geven aan dit prachtige merk. Samen met Lexus gaan we scherpe spijkers ontwikkelen. Dat gaan we niet alleen met klassieke advertising doen, maar juist vanuit verhalen waarmee we de doelgroep op een verrassende manier het unieke verhaal van Lexus gaan laten beleven.’

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken