Toyota kiest Etcetera, Lexus kiest Brand New Telly
- Bureaus
- 15 jul 2016 @ 11:52
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MerkenMarketingPitchesCampagnes
- 15 jul 2016 @ 11:52
- Jeroen Mirck
Na een strategische oriëntatie en een creatieve pitch brengt Louwman & Parqui zijn communicatieactiviteiten voor Toyota vanaf 1 augustus onder bij Etcetera en Red Urban. Het andere belangrijke automerk Lexus gaat na eenzelfde traject van importeur Louwman in zee met Brand New Telly. In beide gevallen was 3MO de pitchbegeleider en gaat het om zowel merk- als productcampagnes in Nederland.
Willem Verschuur, general manager Marketing van Louwman & Parqui: ‘Gedurende een intensieve en competitieve pitch hebben Etcetera en Red Urban laten zien zowel over een verrassende creatieve als een solide strategische aanpak te beschikken. We zijn dan ook overtuigd van de juiste keuze.’
Frank Huiberts, algemeen directeur Etcetera en Red Urban: ‘De ambities van Louwman & Parqui met het merk Toyota sluiten goed aan op de visie en mentaliteit van ons bureau. Wij vinden het een geweldige uitdaging om een grote beweging met het merk in Nederland te maken, waarbij digital een belangrijk fundament is.’
Brand New Telly werkt voor Lexus
Na eenzelfde strategische en creatieve pitch brengt Lexus, dat eveneens valt onder Louwman & Parqui, zijn communicatieactiviteiten vanaf 1 augustus onder bij Brand New Telly. Vanuit een oriëntatie- en selectietraject, onder begeleiding van marketingconsultant 3MO, is dit bureau uitgekozen om de Nederlandse merk- en productcampagnes voor Lexus te ontwikkelen.
‘Brand New Telly heeft bewezen om in korte tijd het merk Lexus echt volledig te omarmen en zich helemaal in te leven', aldus Willem Verschuur van Louwman & Parqui. 'Ze hebben ons verrast met vernieuwende en scherpe creaties om Lexus in Nederland echt op de kaart te krijgen. We waren voor Lexus op zoek naar een onderscheidend en vernieuwend bureau dat ons kan verrassen met effectieve crossmediale campagnes. Wij kijken er naar uit om met het BNT Team aan de slag te gaan.’
Arthur Herpel, head of business Brand New Telly: ‘We zijn ontzettend trots dat Lexus ons het vertrouwen geeft om in de dynamische automarkt invulling te gaan geven aan dit prachtige merk. Samen met Lexus gaan we scherpe spijkers ontwikkelen. Dat gaan we niet alleen met klassieke advertising doen, maar juist vanuit verhalen waarmee we de doelgroep op een verrassende manier het unieke verhaal van Lexus gaan laten beleven.’
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Lexus
- Etcetera
- campagne
- reclamebureau
- klant
- Brand New Telly
- Toyota
- 3MO
- bureau
- Louwman & Parqui
- merk
- automotive
- pitch
- Red Urban
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hornbach lanceert najaarscampagne 'Luister naar je handen'
- Van hobby naar bedrijf: de succesvolle groei van JorRaptor op...
- Techonomy sluit zich aan bij The Relevance Group
- ABN Amro illustreert in nieuwe campagne gekte op de huizenmarkt
- Nieuwe campagne Chassé Theater zet juist bezoekers in het...
- Campagne “Doe jij wel iets wat ertoe doet?“ wil leraren werven
Laatste Nieuws
- Make-over voor Food for Skin04-10-2024
- Bouwbedrijf Heijmans lanceert nieuwe... 04-10-2024
- Adobe kiest Dentsu Creative als... 03-10-2024
- Defensie lanceert nieuwe campagne... 02-10-2024
- KNGF lanceert campagne Hondicap01-10-2024
- Springbok en Joe Public breiden... 30-09-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing