Epidemie-campagne voor MKB-fintech Franx
- Bureaus
- 7 mei 2018 @ 18:31
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ContentZakelijkCommercialsCampagnes
- 7 mei 2018 @ 18:31
- Redactie Bureaus
Fintech Franx wil de MKB-markt bestormen met een eigen digitaal platform voor valutatransacties en internationaal betalingsverkeer. Reclamebureau Epidemie heeft de campagne ontwikkeld.
Er is veel vraag naar de nieuwe fintech Franx. Het platform heeft ruim 22.000 unieke bezoekers gehad in de eerste 100 dagen. De doelgroep van Franx bestaat uit een groep van ongeveer 50.000 MKB'ers die zaken doen met vreemde valuta. Vandaag lanceert de dochteronderneming van ABN Amro de eerste marketingcampagne ontwikkeld door Epidemie. Centraal staat de gedachte dat het ook anders kan: ‘Let’s be Franx, dat kan toch veel beter.’
De komende periode zal de fintech te horen zijn op de radio, te zien zijn op billboards in het land en online via gifjes de aandacht trekken. 'Frank' in het Engels betekent 'eerlijk, oprecht en recht voor zijn raap'. 'Die betekenis trekken we door naar onze merkwaarden, service en communicatie', aldus Hatim Chebti, algemeen directeur van Franx. 'We stellen zaken ter discussie. We zetten vraagtekens bij de huidige processen en innoveren om tegemoet te komen aan de behoeften van ondernemers.'
Franx biedt ondernemers de unieke mogelijkheid om vanaf één multi-valutarekening in 26 valuta’s internationale betalingen te doen en daarbij zelf het valuta risico af te dekken. Eén IBAN-rekening en één digitaal platform voor vreemde valuta transacties en betalingen waarbij de MKB-ondernemer zélf aan de knoppen zit. Chepti: 'Prioriteit voor de komende honderd dagen is om verder te groeien en het platform uit te breiden op - onder andere - basis van klantfeedback.'
Behalve prerolls en OOH zet Franx ook radio (vanaf maandag), print (vanaf dinsdag in landelijke dagbladen) en flink op online/social.
Credits
Klant: Franx (Kim de Vries)
Bureau: Epidemie
Regie: Henk Loorbach
Productiemaatschappij: New Ams
Muziek: Sauvage Sound
Digital media: Storm Digital
Offline media: Mediacom
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ANWB lanceert nieuwe merkcampagne 'ANWB ... en gaan'
- 63ste 'Even Apeldoorn bellen' commercial live
- JongeHonden kopen geen Cannes-tickets en organiseren Gap Year
- Social Deal Wellness eerste nieuwe film Bald Jackal Agency
- Rosewood lanceert eerste AI-dogfluencer van Nederland: ‘zonder...
- War Child activeert voorbijgangers met doneerbushokje op...
Laatste Nieuws
- Odido roept op: ‘Gebruik je stem’03-06-2025
- Intertoys brengt dino’s tot leven... 02-06-2025
- Effie Awards 2025 van start: drie... 02-06-2025
- Trekpleister benadrukt mentale... 02-06-2025
- (Snelle) taxi voor iedereen02-06-2025
- Q8 positioneert zich 'en passant'... 01-06-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management