Epidemie-campagne voor MKB-fintech Franx

Epidemie-campagne voor MKB-fintech Franx
  • Bureaus
  • 7 mei 2018 @ 18:31
  • 22965 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentZakelijkCommercialsCampagnes

Fintech Franx wil de MKB-markt bestormen met een eigen digitaal platform voor valutatransacties en internationaal betalingsverkeer. Reclamebureau Epidemie heeft de campagne ontwikkeld.

Er is veel vraag naar de nieuwe fintech Franx. Het platform heeft ruim 22.000 unieke bezoekers gehad in de eerste 100 dagen. De doelgroep van Franx bestaat uit  een groep van ongeveer 50.000 MKB'ers die zaken doen met vreemde valuta. Vandaag lanceert de dochteronderneming van ABN Amro de eerste marketingcampagne ontwikkeld door Epidemie. Centraal staat de gedachte dat het ook anders kan: ‘Let’s be Franx, dat kan toch veel beter.’

De komende periode zal de fintech te horen zijn op de radio, te zien zijn op billboards in het land en online via gifjes de aandacht trekken. 'Frank' in het Engels betekent 'eerlijk, oprecht en recht voor zijn raap'. 'Die betekenis trekken we door naar onze merkwaarden, service en communicatie', aldus Hatim Chebti, algemeen directeur van Franx. 'We stellen zaken ter discussie. We zetten vraagtekens bij de huidige processen en innoveren om tegemoet te komen aan de behoeften van ondernemers.'

Franx biedt ondernemers de unieke mogelijkheid om vanaf één multi-valutarekening in 26 valuta’s internationale betalingen te doen en daarbij zelf het valuta risico af te dekken. Eén IBAN-rekening en één digitaal platform voor vreemde valuta transacties en betalingen waarbij de MKB-ondernemer zélf aan de knoppen zit. Chepti: 'Prioriteit voor de komende honderd dagen is om verder te groeien en het platform uit te breiden op - onder andere - basis van klantfeedback.'

Behalve prerolls en OOH zet Franx ook radio (vanaf maandag), print (vanaf dinsdag in landelijke dagbladen) en flink op online/social. 

Credits

Klant: Franx (Kim de Vries)
Bureau: Epidemie
Regie: Henk Loorbach
Productiemaatschappij: New Ams
Muziek: Sauvage Sound 
Digital media: Storm Digital
Offline media: Mediacom
 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken