The FreeForce: debat marketeers en freelancers
- Bureaus
- 29 mei 2018 @ 16:19
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 29 mei 2018 @ 16:19
- Sjaak Hoogkamer
Op woensdag 30 mei organiseert The Freeforce een debatavond voor marketeers en freelancers. Thema: samenwerking, maar hoe dan? Gratis toegang voor abonnees van Marketingtribune.
The FreeForce - collectief van 180 zelfstandig specialisten in marketing en communicatie – krijgt steeds meer de vraag hoe marketeers en freelancers het beste kunnen samenwerken. De eerste stap om een antwoord te vinden op die vraag werd vorig jaar genomen. The FreeForce hield een onderzoek - met behulp van NIMA - onder marketeers hoe ze het liefst willen werken met leveranciers van creatief werk. De belangrijkste conclusies van dit onderzoek:
- Marketeers willen geen allround creatieven of allround bureaus. Ze willen specialisten. Ze willen in kunnen tappen op een netwerk van gespecialiseerde zelfstandigen of gespecialiseerde bureaus.
- Marketeers hebben behoefte aan één helder contactpunt om toegang te krijgen tot dit netwerk.
- Marketeers vinden dat bij veel freelancers basiskennis over marketing ontbreekt.
De informatieavond is bedoeld om zowel de freelancer als de marketeer wakker te schudden:
- Wat voor skills en kennis heb je als freelancer minimaal nodig om rechtstreeks te kunnen werken met adverteerders?
- Hoe bouwen marketeers en freelancers aan een prettige relatie, zodat ze samen het beste uit hun werkrelatie halen?
- Hoe moeten freelancers zich organiseren om te kunnen werken voor marketeers?
Sprekers
Vier experts komen in Lab111 in Amsterdam op 30 mei daarover vertellen. Namens NIMA komt Gert Koot spreken. Nadat Gert 20 jaar bij reclameadviesbureaus heeft gewerkt, ging hij aan de slag bij SBS Broadcasting. Sinds 2004 heeft hij zijn eigen adviesbureau. Als believer van de nieuwe regels in het marketing- en marketingcommunicatieland verzorgt hij regelmatig trainingen en zogenoemde wake-up calls. Namens BR-ND komen Kim Cramer en Alexander Koene spreken. BR-ND is een adviesbureau dat is gespecialiseerd in de ontwikkeling van merken en organisaties. Sinds 2006 zijn ze bezig met een wetenschappelijke branding methode waarbij menselijke emoties centraal staan. De methode – 23plusone – verbindt mensen en zoekt naar een gemeenschappelijke motivatie. De methode wordt ook toegepast voor marketeers om nauw samen te werken met teams van freelance specialisten om samen merken te bouwen die bijdragen aan een mooie, leefbare, en eerlijke wereld. Vierde spreker is Maartje Grossouw, voorheen Corporate Communications Manager bij Randstad en nu bij Raet.
Beweging
The FreeForce is in 2010 gestart als een onafhankelijke beweging om de beste freelancers uit marketing en communicatie een podium te bieden met een goed vindbaar profiel voor opdrachtgevers. The FreeForce heeft een professionele/sociale netwerkfunctie met als doel freelancers meer te laten samenwerken en elkaar de bal toe te spelen bij aanvragen van opdrachtgevers. The FreeForce telt op dit moment ruim 180 leden.
Aanmelden voor de avond kan hier
Het debat is gratis voor leden van The Freeforce en NIMA en abonnees van Marketingtribune, anderen betalen 10 euro. Klik hier voor aanmelding.
Adres: Lab111, Arie Biemondstraat 111 in Amsterdam
Start: 19.00 uur (event duurt tot ongeveer 21.30 uur)
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
- Politie lanceert wervingsgame... 10-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

