The FreeForce: debat marketeers en freelancers

The FreeForce: debat marketeers en freelancers
  • Bureaus
  • 29 mei 2018 @ 16:19
  • 24299 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Geen tag

Op woensdag 30 mei organiseert The Freeforce een debatavond voor marketeers en freelancers. Thema: samenwerking, maar hoe dan? Gratis toegang voor abonnees van Marketingtribune.

The FreeForce - collectief van 180 zelfstandig specialisten in marketing en communicatie – krijgt steeds meer de vraag hoe marketeers en freelancers het beste kunnen samenwerken. De eerste stap om een antwoord te vinden op die vraag werd vorig jaar genomen. The FreeForce hield een onderzoek - met behulp van NIMA - onder marketeers hoe ze het liefst willen werken met leveranciers van creatief werk. De belangrijkste conclusies van dit onderzoek:

  • Marketeers willen geen allround creatieven of allround bureaus. Ze willen specialisten. Ze willen in kunnen tappen op een netwerk van gespecialiseerde zelfstandigen of gespecialiseerde bureaus.
  • Marketeers hebben behoefte aan één helder contactpunt om toegang te krijgen tot dit netwerk.
  • Marketeers vinden dat bij veel freelancers basiskennis over marketing ontbreekt.

De informatieavond is bedoeld om zowel de freelancer als de marketeer wakker te schudden:

  • Wat voor skills en kennis heb je als freelancer minimaal nodig om rechtstreeks te kunnen werken met adverteerders?
  • Hoe bouwen marketeers en freelancers aan een prettige relatie, zodat ze samen het beste uit hun werkrelatie halen? 
  • Hoe moeten freelancers zich organiseren om te kunnen werken voor marketeers?

Sprekers

Vier experts komen in Lab111 in Amsterdam op 30 mei daarover vertellen. Namens NIMA komt Gert Koot spreken. Nadat Gert 20 jaar bij reclameadviesbureaus heeft gewerkt, ging hij aan de slag bij SBS Broadcasting. Sinds 2004 heeft hij zijn eigen adviesbureau. Als believer van de nieuwe regels in het marketing- en marketingcommunicatieland verzorgt hij regelmatig trainingen en zogenoemde wake-up calls. Namens BR-ND komen Kim Cramer en Alexander Koene spreken. BR-ND is een adviesbureau dat is gespecialiseerd in de ontwikkeling van merken en organisaties. Sinds 2006 zijn ze bezig met een wetenschappelijke branding methode waarbij menselijke emoties centraal staan. De methode – 23plusone – verbindt mensen en zoekt naar een gemeenschappelijke motivatie. De methode wordt ook toegepast voor marketeers om nauw samen te werken met teams van freelance specialisten om samen merken te bouwen die bijdragen aan een mooie, leefbare, en eerlijke wereld. Vierde spreker is Maartje Grossouw, voorheen Corporate Communications Manager bij Randstad en nu bij Raet. 

Beweging

The FreeForce is in 2010 gestart als een onafhankelijke beweging om de beste freelancers uit marketing en communicatie een podium te bieden met een goed vindbaar profiel voor opdrachtgevers. The FreeForce heeft een professionele/sociale netwerkfunctie met als doel freelancers meer te laten samenwerken en elkaar de bal toe te spelen bij aanvragen van opdrachtgevers. The FreeForce telt op dit moment ruim 180 leden.

Aanmelden voor de avond kan hier

Het debat is gratis voor leden van The Freeforce en NIMA en abonnees van Marketingtribune, anderen betalen 10 euro. Klik hier voor aanmelding.

Adres: Lab111,  Arie Biemondstraat 111 in Amsterdam

Start: 19.00 uur (event duurt tot ongeveer 21.30 uur)

 

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken