Data centraal in strategie van Domino's
- Bureaus
- 8 jun 2018 @ 09:00
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Big dataOnline
- 8 jun 2018 @ 09:00
- Redactie Online
Na een uitgebreide bureauselectie heeft Domino's gekozen voor Searchresult. Bijzonder aan de samenwerking is dat er sprake is van een echt partnerschap. Domino's besteedt de werkzaamheden niet uit, Searchresult schuift aan aan klantzijde, voor advies en ondersteuning.
Domino's heeft in Nederland 250 winkels en is in Nederland nummer 1 in bezorgen van pizza’s. Ruim 75 procent van de omzet van Domino’s komt op dit moment via het digitale kanaal. Casper Mooyman, Digital Manager Domino’s Pizza in Nederland en België: ‘We zijn al sterk datagedreven, maar kunnen nog steeds leren van de data en het slim toepassen. De conversie van onze online advertentie-inspanningen kan altijd een tandje beter. Ook is er nog rendementswinst te boeken op onze tv/video- en social-inzet. Met name bij de jongste doelgroepen, klanten onder de 25, van wie het mediagebruik bijna 100 procent online is.’
De samenwerking is eerder dit jaar van start gegaan. Robin Peters, Business Development Manager Searchresult: ‘We zijn in januari met een team specialisten gestart bij Domino’s. Een prachtig merk om voor te werken: het product en het merk genieten 100 procent bekendheid, de doelgroep is bijna 100 procent online, en online marketing is in grote mate bepalend voor het succes.’
‘De Quick Service Restaurant en de food-delivery markt zijn enorm in ontwikkeling met een groter wordend concurrentieveld. Het is dan ook een dankbare uitdaging om daar invulling aan te geven. Dat doen we aan de hand van de vaste campagnemomenten van Domino’s, zoals de promo’s, merkactivatie- en stuntweken. Slim inspelend op de op deze momenten verzamelde informatie over het online koopgedrag van Domino’s klanten.'
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing