Redmatters pleit voor emotie-driven marketing
- Bureaus
- 25 okt 2019 @ 09:38
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Big dataDigitaalCampagnes
- 25 okt 2019 @ 09:38
- Lucas Boon
Online data worden steeds meer ingezet als primaire drijver voor marketingdoeleinden en daar is Redmatters niet blij mee. In een nieuwe campagne genaamd Hartenrakers pleit het creatief bureau uit Amsterdam voor emotie in plaats van ratio.
'We trappen data van het steeds hoger wordende voetstuk en pleiten voor emotie-driven marketing', aldus Redmatters in een persverklaring. Met de campagne wil het bureau een tegengeluid geven.
Hoewel data laten zien wie de doelgroep is en wat hen beweegt, stelt Redmatters dat ratio nooit het startpunt in marketing kan zijn. Bert Wisniewski, medeoprichter van Redmatters, legt uit: 'Consumenten kiezen vanuit het hart en maken keuzes op basis van emotie. Ratio speelt een rol, maar kan van klanten geen loyale fans maken. Dat lukt pas als je harten raakt.'
In het campagnebeeld staan de werknemers van Redmatters in de aanval: ieder met een eigen wapen om de doelgroep van de klant te raken. Wisniewski: 'Je kunt pas harten raken als je dat van jezelf laat zien.' Het statement is een echo van Simon Sinek's Start with Why, een marketingconcept dat Redmatters sinds zijn bestaan toepast.
Ga voor meer informatie naar de website.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- FarmCamps speelt in op vakantiestress18-12-2025
- Campagne haalt stigma van... 18-12-2025
- Het tijdperk van makkelijke... 18-12-2025
- Stedin zet werkgeversmerk scherper... 17-12-2025
- De 'Phishkraam' van ministerie van... 17-12-2025
- Make-A-Wish zet in op Wish Journey17-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

