Redmatters pleit voor emotie-driven marketing

Redmatters pleit voor emotie-driven marketing
  • Bureaus
  • 25 okt 2019 @ 09:38
  • 10306 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Big dataDigitaalCampagnes

Online data worden steeds meer ingezet als primaire drijver voor marketingdoeleinden en daar is Redmatters niet blij mee. In een nieuwe campagne genaamd Hartenrakers pleit het creatief bureau uit Amsterdam voor emotie in plaats van ratio.

'We trappen data van het steeds hoger wordende voetstuk en pleiten voor emotie-driven marketing', aldus Redmatters in een persverklaring. Met de campagne wil het bureau een tegengeluid geven.

Hoewel data laten zien wie de doelgroep is en wat hen beweegt, stelt Redmatters dat ratio nooit het startpunt in marketing kan zijn. Bert Wisniewski, medeoprichter van Redmatters, legt uit: 'Consumenten kiezen vanuit het hart en maken keuzes op basis van emotie. Ratio speelt een rol, maar kan van klanten geen loyale fans maken. Dat lukt pas als je harten raakt.'

In het campagnebeeld staan de werknemers van Redmatters in de aanval: ieder met een eigen wapen om de doelgroep van de klant te raken. Wisniewski: 'Je kunt pas harten raken als je dat van jezelf laat zien.' Het statement is een echo van Simon Sinek's  Start with Why, een marketingconcept dat Redmatters sinds zijn bestaan toepast.

Ga voor meer informatie naar de website.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken