Boomerang komt met vervolg op Funraiser
- Bureaus
- 23 jul 2019 @ 11:59
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MerkenMaatschappij
- 23 jul 2019 @ 11:59
- Lucas Boon
Met de Funraiser haalde Boomerang Agency vorig jaar 55.000 euro op. De opbrengst werd geschonken aan Pride Amsterdam en belangenorganisatie COC Nederland ten behoeve van de acceptie van de LHBT-gemeenschap. Het initiatief krijgt nu een vervolg.
Het reclamebureau uit Amsterdam zet dit jaar in op een nog hogere opbrengst en meer deelnemende merken. Boomerang stelt dat merken die profiteren van het bereik van de Pride Amsterdam, het jaarlijkse festival dat komend weekend losbarst, met zich meebrengt ook werkelijk iets moeten bijdragen om de LHBT-gemeenschap (lesbisch, homo, biseksueel, transgender) verder te brengen. Maartje Weijers, brand manager bij Boomerang Agency en initiator van de actie, laat weten: 'Met de Funraiser proberen we merken bewust te maken van de oorsprong en betekenis van de Pride. Bedrijven maken vaak wel de stap om online in te haken op de Pride, maar besteden vervolgens vaak weinig aandacht aan de maatschappelijke betekenis ervan.' Grote organisaties als ABN Amro, Heineken, KLM en Samsung hebben vorig jaar deelgenomen. Boomerang benadrukt dat daarnaast ook kleinere merken welkom zijn deel te nemen aan de actie. De teller staat inmiddels op 15.000 euro.
Deelname
Het idee van de Funraiser: Boomerang ontwikkelt online content voor deelnemende merken en vraagt in ruil hiervoor een donatie. Naast deze content ontvangen de deelnemers een stappenplan met tips dat inzichtelijk maakt hoe het bij het bedrijf intern met de acceptatie en inclusie gesteld is. In het stappenplan vindt men simpele tips als 'ga er niet vanuit dat iedereen hetero is', maar ook tips voor bedrijven die al stappen hebben gemaakt op het gebied van inclusie. Ga voor meer informatie naar de website.
Lees ook: Primark niet welkom op Pride Amsterdam
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
Laatste Nieuws
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

