Boomerang komt met vervolg op Funraiser
- Bureaus
- 23 jul 2019 @ 11:59
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MerkenMaatschappij
- 23 jul 2019 @ 11:59
- Lucas Boon
Met de Funraiser haalde Boomerang Agency vorig jaar 55.000 euro op. De opbrengst werd geschonken aan Pride Amsterdam en belangenorganisatie COC Nederland ten behoeve van de acceptie van de LHBT-gemeenschap. Het initiatief krijgt nu een vervolg.
Het reclamebureau uit Amsterdam zet dit jaar in op een nog hogere opbrengst en meer deelnemende merken. Boomerang stelt dat merken die profiteren van het bereik van de Pride Amsterdam, het jaarlijkse festival dat komend weekend losbarst, met zich meebrengt ook werkelijk iets moeten bijdragen om de LHBT-gemeenschap (lesbisch, homo, biseksueel, transgender) verder te brengen. Maartje Weijers, brand manager bij Boomerang Agency en initiator van de actie, laat weten: 'Met de Funraiser proberen we merken bewust te maken van de oorsprong en betekenis van de Pride. Bedrijven maken vaak wel de stap om online in te haken op de Pride, maar besteden vervolgens vaak weinig aandacht aan de maatschappelijke betekenis ervan.' Grote organisaties als ABN Amro, Heineken, KLM en Samsung hebben vorig jaar deelgenomen. Boomerang benadrukt dat daarnaast ook kleinere merken welkom zijn deel te nemen aan de actie. De teller staat inmiddels op 15.000 euro.
Deelname
Het idee van de Funraiser: Boomerang ontwikkelt online content voor deelnemende merken en vraagt in ruil hiervoor een donatie. Naast deze content ontvangen de deelnemers een stappenplan met tips dat inzichtelijk maakt hoe het bij het bedrijf intern met de acceptatie en inclusie gesteld is. In het stappenplan vindt men simpele tips als 'ga er niet vanuit dat iedereen hetero is', maar ook tips voor bedrijven die al stappen hebben gemaakt op het gebied van inclusie. Ga voor meer informatie naar de website.
Lees ook: Primark niet welkom op Pride Amsterdam
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers