Bud komt naar Nederland

  • Bureaus
  • 22 jul 2019 @ 12:38
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MerkenRetail

Brouwerij AB InBev kondigt vandaag aan dat het Amerikaanse biermerk Bud naar Nederland komt. Het merk wil zich van andere bieren op de Nederlandse markt onderscheiden door zijn 'smooth taste'.

Bud stroomt vanaf vandaag de Nederlandse horeca in en wordt in het najaar ook gelanceerd in de retail. De focus ligt op de Randstad. Het merk mikt op consumenten in de leeftijd van 18 tot 35 jaar.

Opfrissen

Nicolas Bartholomeeusen, directeur van AB InBev, laat weten: 'Wij gaan het Nederlandse bierlandschap opfrissen. Bud wil inspireren om zelf de regie in je leven te pakken, dromen na te jagen en vooral trots te zijn op dat waar jij in gelooft. De baas van je eigen leven zijn en dat ook uitdragen, is waar wij voor staan.'

De smaak van Bud is te omschrijven als zacht en ‘doordrinkbaar’ en minder bitter. Het pilsener, dat een alcoholpercentage van 5 procent heeft, wordt gebrouwen met natuurlijke ingrediënten, waaronder rijst.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken