Nieuw campagnegezicht Renault Dealer Dagen campagne
- Bureaus
- 16 dec 2019 @ 10:24
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 16 dec 2019 @ 10:24
- Sjaak Hoogkamer
Renault start een landelijke salescampagne: Dealer Dagen. René Hendricks (acteur Max van den Burg) representeert in deze campagne de verkoopadviseur van elke Renault-dealer in Nederland.
Als sympathieke en vindingrijke dealer helpt hij om dé Renault en dé deal te vinden die volledig voldoet aan de wensen van nieuwe en bestaande klanten. Dit doet hij 3 tot 4 keer per jaar tijdens deze Dealer Dagen events met een 360 gradencampagne ontwikkeld door Publicis en Prodigious, onderdeel van Publicis Groupe Nederland. Met deze nieuwe campagne geeft Renault dealers een podium. Tijdens de Dealer Dagen profiteren klanten niet alleen van extra voordeel op de aankoop van een nieuwe Renault, maar zet elke dealer op alle vlakken ook graag nog een stap extra. Dit maakt de Dealer Dagen het moment bij uitstek om de beste deal te vinden.
In de nieuwe salescampagne staat het keuzeproces van de autoliefhebber centraal. De ideale auto is tenslotte voor iedereen anders.
360 graden campagne
De 360 gradencampagne bestaat uit tv- en radiocommercials, showroommaterialen, banners, social media posts, online video’s, print advertenties, OOH, POS en een speciale actiewebsite waar de autoliefhebber zijn persoonlijke inruildeal kan berekenen. De tv- en radiocommercials zijn gebaseerd op veel voorkomende vragen die de Renault dealers in Nederland krijgen. In de eerste commercial staat de buurman centraal. Ondanks dat status een minder grote rol speelt dan vroeger, vinden veel potentiële kopers het toch belangrijk wat hun direct omgeving wat de nieuwe auto vindt. Verkoopadviseur René van Renault zet met alle liefde een stap extra om zijn klanten hierbij te helpen.
‘Met de creatie van deze nieuwe campagne geven we een nieuwe dimensie aan de promotionele communicatiestrategie van Renault. Hierbij zijn de belangrijkste doelstellingen om zowel onderscheidend te zijn als een sympathiek en menselijk gezicht te geven aan dit type communicatie,’ aldus Hubert Frederix, Manager Marketing Communication bij Renault.
‘Wij zijn erg trots en blij met het resultaat van de campagne. Samen met Renault en het dealernetwerk hebben we het juiste inzicht gekregen en kunnen we de campagne baseren op de echte vragen, behoeftes en wensen van de showroombezoeker,’ zegt Katelijn van Lieshout, Business Director bij Publicis Nederland over de campagne.
Credits
Klant - Renault Nederland
Hubert Frederix – Manager Marketing Communicatie
Jose Grijpink – Senior Campagne manager
Bart ter Beek – Campagne manager
Bureau – Publicis Groupe Nederland
Creatie
Marco Sluijter – Art Director
Sandor Wouters – Copywriter
Mischa Schreuder – Creative Director
Ramon Stalenhoef - Creative Director
Janneke Koning – Designer
Thomas Meinen – Designer
Account
Katelijn van Lieshout – Business Director
Manon Langelaar - RTV Producer
Luke Boots – Producer
Productiemaatschappij – Czar
Regisseur – Jonathan Elbers
Post Productie– Storm Amsterdam
Sound – Macloud Amsterdam
Fotografie – Arno Bosma
Dealer communicatie – Dennis Bolding & Cees van der Steen
Media – OMD
Social Media community – Dorst & Lesser
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
- Chocomel aast op samenwerking met Hak25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing