Nieuw campagnegezicht Renault Dealer Dagen campagne

  • Bureaus
  • 16 dec 2019 @ 10:24
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Renault start een landelijke salescampagne: Dealer Dagen. René Hendricks (acteur Max van den Burg) representeert in deze campagne de verkoopadviseur van elke Renault-dealer in Nederland.

Als sympathieke en vindingrijke dealer helpt hij om dé Renault en dé deal te vinden die volledig voldoet aan de wensen van nieuwe en bestaande klanten. Dit doet hij 3 tot 4 keer per jaar tijdens deze Dealer Dagen events met een 360 gradencampagne ontwikkeld door Publicis en Prodigious, onderdeel van Publicis Groupe Nederland. Met deze nieuwe campagne geeft Renault dealers een podium. Tijdens de Dealer Dagen profiteren klanten niet alleen van extra voordeel op de aankoop van een nieuwe Renault, maar zet elke dealer op alle vlakken ook graag nog een stap extra. Dit maakt de Dealer Dagen het moment bij uitstek om de beste deal te vinden.

In de nieuwe salescampagne staat het keuzeproces van de autoliefhebber centraal. De ideale auto is tenslotte voor iedereen anders.

360 graden campagne

De 360 gradencampagne bestaat uit tv- en radiocommercials, showroommaterialen, banners, social media posts, online video’s, print advertenties, OOH, POS en een speciale actiewebsite waar de autoliefhebber zijn persoonlijke inruildeal kan berekenen. De tv- en radiocommercials zijn gebaseerd op veel voorkomende vragen die de Renault dealers in Nederland krijgen. In de eerste commercial staat de buurman centraal. Ondanks dat status een minder grote rol speelt dan vroeger, vinden veel potentiële kopers het toch belangrijk wat hun direct omgeving wat de nieuwe auto vindt. Verkoopadviseur René van Renault zet met alle liefde een stap extra om zijn klanten hierbij te helpen.

‘Met de creatie van deze nieuwe campagne geven we een nieuwe dimensie aan de promotionele communicatiestrategie van Renault. Hierbij zijn de belangrijkste doelstellingen om zowel onderscheidend te zijn als een sympathiek en menselijk gezicht te geven aan dit type communicatie,’ aldus Hubert Frederix, Manager Marketing Communication bij Renault.

‘Wij zijn erg trots en blij met het resultaat van de campagne. Samen met Renault en het dealernetwerk hebben we het juiste inzicht gekregen en kunnen we de campagne baseren op de echte vragen, behoeftes en wensen van de showroombezoeker,’ zegt Katelijn van Lieshout, Business Director bij Publicis Nederland over de campagne.

Credits

Klant - Renault Nederland

Hubert Frederix – Manager Marketing Communicatie

Jose Grijpink – Senior Campagne manager

Bart ter Beek – Campagne manager

Bureau – Publicis Groupe Nederland

Creatie

Marco Sluijter – Art Director

Sandor Wouters – Copywriter

Mischa Schreuder – Creative Director

Ramon Stalenhoef - Creative Director

Janneke Koning – Designer

Thomas Meinen – Designer

Account

Katelijn van Lieshout – Business Director

Manon Langelaar - RTV Producer

Luke Boots – Producer

Productiemaatschappij – Czar

Regisseur – Jonathan Elbers

Post Productie– Storm Amsterdam

Sound – Macloud Amsterdam

Fotografie – Arno Bosma

Dealer communicatie – Dennis Bolding & Cees van der Steen

Media – OMD

Social Media community – Dorst & Lesser

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken