Auping lanceert 'Het verhaal van 1,5 miljoen matrassen'

- Bureaus
- 8 jun 2020 @ 09:12
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 8 jun 2020 @ 09:12
- Sjaak Hoogkamer
Vierhonderd afgedankte matrassen spelen een hoofdrol in de nieuwe bewustwordingscampagne van beddenfabrikant Auping.
Auping lanceert vandaag een opvallende campagne om bewustzijn te creëren rondom het enorme afvalprobleem dat ontstaat door afgedankte matrassen. Jaarlijks worden in Nederland 1,5 miljoen matrassen weggegooid. Veel van deze matrassen belanden uiteindelijk op de vuilstort of worden verbrand, wat grote gevolgen heeft voor het milieu. De campagne 'Het verhaal van 1,5 miljoen matrassen' maakt consumenten hiervan bewust en daagt hen uit om bij de aanschaf van een matras na te denken over de impact op het milieu. De campagne bestaat uit een online video, TV-commercial en een website, waar alles te vinden is over dit belangrijke thema.
Auping maakt campagne over afvalprobleem afgedankte matrassen
In de video, een stop-motion film, is het probleem - afgedankte matrassen - gebruikt als canvas voor het verhaal. Bijna vierhonderd oude matrassen zijn met de hand beschilderd met de speciale watergedragen lak die Auping ook gebruikt in de productie. Elk matras beeldt een fragment van de film uit en alle beelden achter elkaar afgespeeld vertellen het levensverhaal van een matras. De film schetst een herkenbaar beeld van momenten uit het leven van een gezin die zich afspelen in bed: de liefde vieren, kinderen die er getroost worden, een ontbijtje op bed dat zorgt voor een koffievlek op een matras. De boodschap: logisch dat een matras op een gegeven moment aan vervanging toe is, maar denk bij de keuze voor een nieuw matras ook aan het milieu.
Circulair matras Evolve
Auping is al langere tijd bezig met het probleem rondom matrassen. De bewustwordingscampagne is dan ook onderdeel van de duurzame visie van het bedrijf uit Deventer. Zo heeft Auping de ambitie om in 2030 volledig circulair te zijn. In mei dit jaar lanceerde Auping Evolve: het eerste circulaire matras ter wereld voor consumenten. Alle materialen in dit matras kunnen keer op keer opnieuw worden gebruikt voor een nieuw matras: hiermee wordt de kringloop gesloten. Met de campagne 'Het verhaal van 1,5 miljoen matrassen' laat Auping zien hoe groot het probleem is en hoopt Auping ook andere fabrikanten te stimuleren om circulaire matrassen te produceren.
Opdrachtgever: Koninklijke Auping
Concept: Buutvrij for life
Productie: Shop Around
Illustratie: Van Data
Animatie: Ka-ching
Muziek: Bart van der Elst
Fotografie: Twentyten
Making of: Nozem Films
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Harrie Kuipers nieuwe CCO Happy Horizon
- Singer-songrapper Snelle in nieuwe campagne Milka
- [column] Brand fiction: authenticiteit of entertainment?
- Cases vanuit een abonnementsmodel zijn voor ons heel interessant
- Marlon von Franquemont en Reinier Demeijer-Gorissen naar Fitzroy
- Popcorn Stories ontwikkelt jongerencampagne voor 113...
Laatste Nieuws
- Effies zoeken juryleden met lef en... 03-02-2023
- Denis Ghys Chief Strategy Officer... 02-02-2023
- MOA verder als Data & Insights Network02-02-2023
- Vodafone gaat voor langer leven (van... 02-02-2023
- Unox: Er valt nog zoveel te schaatsen02-02-2023
- Maaike Preuninger en Jasper Boon in... 01-02-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day