Auping lanceert 'Het verhaal van 1,5 miljoen matrassen'
- Bureaus
- 8 jun 2020 @ 09:12
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 8 jun 2020 @ 09:12
- Sjaak Hoogkamer
Vierhonderd afgedankte matrassen spelen een hoofdrol in de nieuwe bewustwordingscampagne van beddenfabrikant Auping.
Auping lanceert vandaag een opvallende campagne om bewustzijn te creëren rondom het enorme afvalprobleem dat ontstaat door afgedankte matrassen. Jaarlijks worden in Nederland 1,5 miljoen matrassen weggegooid. Veel van deze matrassen belanden uiteindelijk op de vuilstort of worden verbrand, wat grote gevolgen heeft voor het milieu. De campagne 'Het verhaal van 1,5 miljoen matrassen' maakt consumenten hiervan bewust en daagt hen uit om bij de aanschaf van een matras na te denken over de impact op het milieu. De campagne bestaat uit een online video, TV-commercial en een website, waar alles te vinden is over dit belangrijke thema.
Auping maakt campagne over afvalprobleem afgedankte matrassen
In de video, een stop-motion film, is het probleem - afgedankte matrassen - gebruikt als canvas voor het verhaal. Bijna vierhonderd oude matrassen zijn met de hand beschilderd met de speciale watergedragen lak die Auping ook gebruikt in de productie. Elk matras beeldt een fragment van de film uit en alle beelden achter elkaar afgespeeld vertellen het levensverhaal van een matras. De film schetst een herkenbaar beeld van momenten uit het leven van een gezin die zich afspelen in bed: de liefde vieren, kinderen die er getroost worden, een ontbijtje op bed dat zorgt voor een koffievlek op een matras. De boodschap: logisch dat een matras op een gegeven moment aan vervanging toe is, maar denk bij de keuze voor een nieuw matras ook aan het milieu.
Circulair matras Evolve
Auping is al langere tijd bezig met het probleem rondom matrassen. De bewustwordingscampagne is dan ook onderdeel van de duurzame visie van het bedrijf uit Deventer. Zo heeft Auping de ambitie om in 2030 volledig circulair te zijn. In mei dit jaar lanceerde Auping Evolve: het eerste circulaire matras ter wereld voor consumenten. Alle materialen in dit matras kunnen keer op keer opnieuw worden gebruikt voor een nieuw matras: hiermee wordt de kringloop gesloten. Met de campagne 'Het verhaal van 1,5 miljoen matrassen' laat Auping zien hoe groot het probleem is en hoopt Auping ook andere fabrikanten te stimuleren om circulaire matrassen te produceren.
Opdrachtgever: Koninklijke Auping
Concept: Buutvrij for life
Productie: Shop Around
Illustratie: Van Data
Animatie: Ka-ching
Muziek: Bart van der Elst
Fotografie: Twentyten
Making of: Nozem Films
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Rabobank speelt in op woningnood met... 24-03-2025
- Vier nieuwe gezichten bij Gardeners 21-03-2025
- Ontmoet Bobbie en haar familie21-03-2025
- De impact van laaggeletterdheid:... 20-03-2025
- Eerste AI-inhaakbillboard met... 20-03-2025
- NPO kiest team5pm als strategische... 20-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center