Lampen 2020: Interpolis grote winnaar
- Bureaus
- 24 jun 2020 @ 17:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - AwardsCreatie
- 24 jun 2020 @ 17:01
- Lucas Boon
Tijdens de deur-aan-deur-uitreiking van de Dutch Creativity Awards 2020 (Lampen) vanmiddag zijn Wefilm en Interpolis met de 'Smoorverliefd'-campagne meerdere malen bekroond, waaronder met een Grand Prix. Bekijk hier alle overige winnaars.
Foto: Snelle (l) en het team van Wefilm.
Vandaag werden door heel het land in totaal 52 Lampen uitgereikt. De Smoorverliefd-campagne, bedacht door Wefilm voor Interpolis en gemaakt in samenwerking met rapper Snelle, won 6 Lampen plus de Grand Prix. De campagne moet jongeren bewust maken van de risico's van telefoongebruik op de fiets. Snelle reikte de prijs vanmiddag persoonlijk uit aan Wefilm in Amsterdam-Zuid.
Gevraagd naar een reactie zegt Lars Bos (echte naam van Snelle): 'Voorwaarde om aan deze campagne mee te werken was voor mij artistieke vrijheid. Ik heb het nummer dus volledig naar mijn hand mogen zetten. Ik zit verder niet goed in de reclamewereld, maar de ADCN ademt creativiteit en daar kan ik alleen maar achter staan.' Bas Welling, oprichter van Wefilm, over het winnen van de prijs: 'In 2013 wonnen we ook een Grand Prix bij de Lampen (opdrachtgever Nederlands Film Festival, red.). Toen zei ik nog tegen mezelf: Don't take it for granted. En kijk ons nu zeven jaar later.'
52 Lampen
In totaal zijn er 52 Lampen uitgereikt, verdeeld over alle creatieve disciplines: 15 in Advertising, 12 in Design, 19 in Craft and 6 in Next. Er waren 2 gouden Lampen, 11 zilveren Lampen en 39 bronzen Lampen (naast de ADCN Members Award en Grand Prix). Vele Lampen gingen dit jaar naar projecten waar bedrijven en instanties met hun merken en creativiteit samenwerken aan maatschappelijke vraagstukken. Studio Dumbar en Exterion Media wonnen een gouden Lamp – in Design – met Demo, het motion design festival waar creatief talent van over de hele wereld hun werk gedurende 24 uur heeft tentoongesteld op de digitale schermen van het Centraal Station in Amsterdam. De nieuwe Young Directors Award, georganiseerd in partnership met Videoland, is gewonnen door Thessa Meijer (Halal) met haar film ‘Take Another Look’ voor Ace & Tate. Selecties voor de Culture Award zijn vanwege het coronavirus niet doorgegaan.
Bekijk alle winnaars op een rijtje hier.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers