Coop brengt met kerstcommercial 'mensen dichter bij elkaar'

Coop brengt met kerstcommercial 'mensen dichter bij elkaar'
  • Bureaus
  • 8 dec 2020 @ 09:15
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Commercials

Ook zonder fysiek samen te zijn, kun je elkaar toch een gevoel van verbondenheid geven. Dat is de boodschap van de nieuwe campagne van supermarktketen Coop, ontwikkeld door GUC Agency.

Mariëlle Witjes, manager marketing en communicatie bij Coop, zegt: 'Als coöperatie kent Coop al meer dan honderd jaar de kracht van samen. Natuurlijk verloopt de decembermaand dit jaar anders dan normaal, maar dat weerhoudt ons er niet van om te benadrukken waar Coop voor staat: samen maak je het verschil. En dat doen we dus ook in onze kerstcommercial, die afwijkt van de meer standaard kerstcommercials en waarin we mensen op een symbolische manier dichter bij elkaar brengen.'

Het verhaal speelt zich -net als de kerstcommercial van Lidl- af rondom een typisch Nederlandse galerijflat. Een stel kinderen legt voor de deuren van hun medeflatbewoners een cadeautje, met de oproep om lichtsnoeren in verschillende kleuren en formaten op te hangen voor het raam van hun woning. Zodoende ontstaat op de gevel van de flat een verzameling aan kerstlampjes, die samen één geheel vormen in de vorm van een verlichte kerstboom.

De tv-commercial is sinds deze week op de Nederlandse televisie te zien. Bekijk 'm ook hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken