Samsung richt nieuwe jongerencampagne op samen zijn

Samsung richt nieuwe jongerencampagne op samen zijn
  • Bureaus
  • 7 jan 2022 @ 11:26
  • 15692 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Campagnes
  • 7 jan 2022 @ 11:26
  • 15692 x gelezen
  • Ryan Baij

Samen is het sleutelwoord van de nieuwe jongerencampagne van Samsung. De campagne toont aan dat als je creativiteit deelt, je het naar een nog hoger niveau tilt.

Voor de commercial heeft Samsung vier jonge TikTok-creators uitgedaagd om samen de nieuwste Gen-Z campagne vorm te geven. De uitkomst is een muziekvideo waarin de verschillende disciplines van de creators samenkomen. Sleazy Stereo produceerde de beat op basis van bekende Samsung smartphonegeluiden, Jet van der Steen schreef de lyrics, Hidde Rodenberg is verantwoordelijk voor de gitaar riffs en Mandy Benz bedacht de choreografie.

Volgens Gerben van Walt Meijer, Head of Marketing IMD NL bij Samsung, heeft juist de samenwerking tot nieuwe creativiteit geleid. ‘Naast de gebruikelijke reclame-assets zorgden de creators voor een domino-effect op social. Iedereen mobiliseert zijn eigen achterban om ook onderdeel te worden van de samenwerking. Uiteindelijk willen we vaker met Gen-Z reclame maken in plaats van alleen voor ze.’

De campagne werd geproduceerd door Blauw Gras. Gijs van der Togt, Strategy Director van het bureau is dan ook content met de campagne: ‘Dat de volgende generatie creatief is en een doeners-mentaliteit heeft, is niet nieuw. Onder invloed van de pandemie is de behoefte om samen ervaringen te delen enorm toegenomen. Dat kan voor jongeren zowel on- als offline.’

De campagne staat tot begin februari live en is te zien op TikTok, Instagram, Twitch, Spotify, Snapchat, YouTube en diverse (D)OOH locaties. De making off fase waarin de creators met elkaar samenwerken is terug te vinden op TikTok en Reels.

Credits
Verantwoordelijk bij klant: Laura Geuze, Wilko de Koning, Kelly Hamming, Danique Rozestraten, Naomi Touré.
Concept: Blauw Gras
Productie: Studio Beng Beng en Blauw Gras
Muziek: Amp.Amsterdam
Snaplenzen: Snapchat studio



Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken