Samsung richt nieuwe jongerencampagne op samen zijn
- 7 jan 2022 @ 11:26
- Ryan Baij
Samen is het sleutelwoord van de nieuwe jongerencampagne van Samsung. De campagne toont aan dat als je creativiteit deelt, je het naar een nog hoger niveau tilt.
Voor de commercial heeft Samsung vier jonge TikTok-creators uitgedaagd om samen de nieuwste Gen-Z campagne vorm te geven. De uitkomst is een muziekvideo waarin de verschillende disciplines van de creators samenkomen. Sleazy Stereo produceerde de beat op basis van bekende Samsung smartphonegeluiden, Jet van der Steen schreef de lyrics, Hidde Rodenberg is verantwoordelijk voor de gitaar riffs en Mandy Benz bedacht de choreografie.
Volgens Gerben van Walt Meijer, Head of Marketing IMD NL bij Samsung, heeft juist de samenwerking tot nieuwe creativiteit geleid. ‘Naast de gebruikelijke reclame-assets zorgden de creators voor een domino-effect op social. Iedereen mobiliseert zijn eigen achterban om ook onderdeel te worden van de samenwerking. Uiteindelijk willen we vaker met Gen-Z reclame maken in plaats van alleen voor ze.’
De campagne werd geproduceerd door Blauw Gras. Gijs van der Togt, Strategy Director van het bureau is dan ook content met de campagne: ‘Dat de volgende generatie creatief is en een doeners-mentaliteit heeft, is niet nieuw. Onder invloed van de pandemie is de behoefte om samen ervaringen te delen enorm toegenomen. Dat kan voor jongeren zowel on- als offline.’
De campagne staat tot begin februari live en is te zien op TikTok, Instagram, Twitch, Spotify, Snapchat, YouTube en diverse (D)OOH locaties. De making off fase waarin de creators met elkaar samenwerken is terug te vinden op TikTok en Reels.
Credits
Verantwoordelijk bij klant: Laura Geuze, Wilko de Koning, Kelly Hamming, Danique Rozestraten, Naomi Touré.
Concept: Blauw Gras
Productie: Studio Beng Beng en Blauw Gras
Muziek: Amp.Amsterdam
Snaplenzen: Snapchat studio
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’ tegen
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
- Team5pm sluit zich aan bij internationaal netwerk Samy
- Universiteiten geven leraar statusboost met knipoogcampagne
Laatste Nieuws
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes