Adnight na twee jaar terug met jubileumeditie

Adnight na twee jaar terug met jubileumeditie
  • Bureaus
  • 6 apr 2022 @ 15:12
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Na twee jaar uitstel is Adnight weer terug. Op 14 oktober wordt de vijfde editie gehouden, het eerste lustrum. Wat in 2016 begon als een bescheiden samenkomen van bureaus en marketeers is uitgegroeid tot een event waar de laatste editie ruim 7.000 bezoekers op afkwamen.

De vier oprichters van het festival rekenen ook dit jaar weer op veel belangstelling, ook omdat de vraag vanuit bureaus nu al groot is. De stilte rond het festival de afgelopen jaren was bewust, zegt Denise Willigers. ‘De kracht van ons evenement is dat we bureaus en marketeers in hun eigen setting met elkaar laten kennismaken. Daardoor ontstaan leuke informele gesprekken over het werk, de mensen en het bureau zelf. We hebben niet een digitaal alternatief gevonden wat die kracht kon repliceren.’

Adnight mobiliseert een groot deel van de creatieve industrie waardoor het festival een van de grootste netwerkevenementen van het jaar is. ‘Face to face kunnen kennismaken is de spil van ons idee dus we hebben de rust genomen om te wachten tot dit weer volledig kon’, aldus Wybe Sallows.

Concept onveranderd
De insteek van de jubileumeditie blijft onveranderd: rond de 50 bureaus openen voor één nacht hun deuren voor een publiek van (jong) talent, marketeers en vakgenoten. Elk bureau organiseert een eigen programma om zichzelf en het werk te presenteren en bezoekers zijn vrij om hun avond zelf in te richten. Een unieke kans voor bureaus om zichzelf in de kijker te spelen bij potentiële nieuwe klanten en werknemers. ‘Adnight is een goede manier om op een creatieve manier te laten zien wie je bent en waar je voor staat’, zegt Claire Daemen. ‘Marketeers kunnen op een laagdrempelige manier kennis maken en ook met de razende ‘war on talent’ is het interessant om jezelf goed te kunnen presenteren.’

Nieuwe initiatieven
Dat betekent niet dat de vijfde editie een kopie is van eerdere edities. ‘We bouwen voort op het succes maar experimenteren ook met nieuwe ideeën’, zegt Dirk Jan de Krom, mede-oprichter. ‘Zo spelen we met het idee om te kwantificeren welke bureaus het meest inspirerend zijn voor onze bezoekers. Een soort ‘best place to work’ onderscheiding.’ Daarnaast kijkt de organisatie naar mogelijkheden om ook het groeiende aantal freelancers en ZZP'ers een podium te geven. ‘We zijn continu op zoek naar manieren om nog meer mensen met elkaar te verbinden. Zo hopen we de komende 5 edities ook relevant te blijven.’ Aldus de Krom.

Adnight vindt plaats op vrijdag 14 oktober. Ook dit jaar wordt de avond afgesloten met een samenkomen in Paradiso om indrukken uit te wisselen en Adnight feestelijk af te sluiten. Kaartjes gaan in mei in de verkoop.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken