'Herinneringen Kerstbal' van Studio Kluif grote winnaar van Communicatieprijs Brabant
- Bureaus
- 21 sep 2022 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingcommunicatieAwardsStorytelling
- 21 sep 2022 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
De Herinneringen Kerstbal is de grote winnaar geworden van de Communicatieprijs Brabant, ook wel bekend als de Bonk. Dit jaar werden 31 cases ingezonden door 22 verschillende inzenders, hier de volledige uitslag plus winnaars.
De kerstbal, die door Studio Kluif werd bedacht voor Alzheimer Nederland, won eerst de Bonk in de categorie Marketingcommunicatie. Later stemde het publiek deze case naar de SuperBonk: 'het állerbeste Brabantse communicatiewerk van 2021.'
De jaarlijkse communicatieprijzen werden recent uitgereikt in het Klasse Theater in Tilburg. 31 inzendingen deden deze 26e editie binnen 6 categorieën een gooi naar de prestigieuze award. Lineke Awater, Brandmanager van Alzheimer Nederland, ontving de prijs uit handen van Evelyn Reynen: 'Het mooie aan de Herinneringen Kerstbal is dat deze niet specifiek voor mensen met dementie is. We hebben het vooral over de waarde en het koesteren van herinneringen. Of je nu dementie hebt of niet.'
Meer aandacht voor Brabantse kwaliteit
De Communicatieprijs Brabant is de grootste regionale communicatieprijs van Nederland. CommunicatieClub Brabant (CCB) begon ooit met het uitreiken van deze prijs om meer aandacht te krijgen voor het hoge niveau van communicatiewerk in Brabant. Inmiddels is wel duidelijk dat er genoeg zeer goede cases komen uit Brabant. Tijmen Bergen, voorzitter van CCB, is dan ook zeer enthousiast. 'Dit jaar werden 31 cases ingezonden door 22 verschillende inzenders. Na een klein dipje in het aantal inzendingen vorig jaar, zien we dit jaar gelukkig weer een mooie stijging.'
Vakjury onder de indruk
De zeskoppige vakjury was ook dit jaar weer onder de indruk van de inzendingen. Zij bogen zich de afgelopen weken over de cases. De prijzen werden mooi verdeeld over de regio’s Tilburg, Breda, Den Bosch en Eindhoven. Bergen werpt een frisse blik op de toekomst van de Bonk. 'We blijven kritisch op onszelf en op de Bonk. Zes jaar geleden is de prijs al flink onder handen genomen war resulteerde in een Bonk nieuwe stijl. Nu is het moment om dat weer te gaan doen. Mogelijk met de introductie van een nieuwe categorie arbeidsmarkcommunicatie.'
(PvWK, foto: Joris Buijs Fotografie)
De volledige lijst van uitgereikte prijzen:
Marketing communicatie
Case: Herinneringen Kerstbal
Inzender: Studio Kluif
Opdrachtgever: Alzheimer Nederland
Corporate communicatie
Case: Nespresso Employer Branding
Inzender: Greenhouse
Opdrachtgever: Nespresso
(Digital) Events
Case: Roadburn Redux
Inzender: LiveWall
Opdrachtgever: Poppodium 013
Beeldcommunicatie
Case: SWZ – Verleg je grenzen
Inzender: Full Frame
Opdrachtgever: SWZ zorg
Smart budget
Case: Van Dobben Bestelbel
Inzender: Fightclub
Opdrachtgever: Van Geloven (Van Dobben)
Best geïntegreerde case
Geen Bonk-winnaar
Super-Bonk
Case: Herinneringen-kerstbal
Inzender: Studio Kluif
Opdrachtgever: Alzheimer Nederland
(bron: CCB)
De bekroonde cases en alle andere inzendingen zijn te bekijken op www.debonk.nl
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Studio Kluif
- CommunicatieClub Brabant
- Herinneringen Kerstbal
- uitslag
- cases
- 2022
- Brabant
- Bonk
- Superbonk
- Tijmen Bergen
- CCB
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing