'Herinneringen Kerstbal' van Studio Kluif grote winnaar van Communicatieprijs Brabant

'Herinneringen Kerstbal' van Studio Kluif grote winnaar van Communicatieprijs Brabant
  • Bureaus
  • 21 sep 2022 @ 11:30
  • 6670 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingcommunicatieAwardsStorytelling

De Herinneringen Kerstbal is de grote winnaar geworden van de Communicatieprijs Brabant, ook wel bekend als de Bonk. Dit jaar werden 31 cases ingezonden door 22 verschillende inzenders, hier de volledige uitslag plus winnaars.

De kerstbal, die door Studio Kluif werd bedacht voor Alzheimer Nederland, won eerst de Bonk in de categorie Marketingcommunicatie. Later stemde het publiek deze case naar de SuperBonk: 'het állerbeste Brabantse communicatiewerk van 2021.'


De jaarlijkse communicatieprijzen werden recent uitgereikt in het Klasse Theater in Tilburg. 31 inzendingen deden deze 26e editie binnen 6 categorieën een gooi naar de prestigieuze award. Lineke Awater, Brandmanager van Alzheimer Nederland, ontving de prijs uit handen van Evelyn Reynen: 'Het mooie aan de Herinneringen Kerstbal is dat deze niet specifiek voor mensen met dementie is. We hebben het vooral over de waarde en het koesteren van herinneringen. Of je nu dementie hebt of niet.'

Meer aandacht voor Brabantse kwaliteit
De Communicatieprijs Brabant is de grootste regionale communicatieprijs van Nederland. CommunicatieClub Brabant (CCB) begon ooit met het uitreiken van deze prijs om meer aandacht te krijgen voor het hoge niveau van communicatiewerk in Brabant. Inmiddels is wel duidelijk dat er genoeg zeer goede cases komen uit Brabant. Tijmen Bergen, voorzitter van CCB, is dan ook zeer enthousiast. 'Dit jaar werden 31 cases ingezonden door 22 verschillende inzenders. Na een klein dipje in het aantal inzendingen vorig jaar, zien we dit jaar gelukkig weer een mooie stijging.'

Vakjury onder de indruk
De zeskoppige vakjury was ook dit jaar weer onder de indruk van de inzendingen. Zij bogen zich de afgelopen weken over de cases. De prijzen werden mooi verdeeld over de regio’s Tilburg, Breda, Den Bosch en Eindhoven. Bergen werpt een frisse blik op de toekomst van de Bonk. 'We blijven kritisch op onszelf en op de Bonk. Zes jaar geleden is de prijs al flink onder handen genomen war resulteerde in een Bonk nieuwe stijl. Nu is het moment om dat weer te gaan doen. Mogelijk met de introductie van een nieuwe categorie arbeidsmarkcommunicatie.'
(PvWK, foto: Joris Buijs Fotografie)

De volledige lijst van uitgereikte prijzen:

Marketing communicatie
Case: Herinneringen Kerstbal
Inzender: Studio Kluif

Opdrachtgever: Alzheimer Nederland


Corporate communicatie
Case: Nespresso Employer Branding

Inzender: Greenhouse
Opdrachtgever: Nespresso

(Digital) Events
Case: Roadburn Redux
Inzender: LiveWall
Opdrachtgever: Poppodium 013

Beeldcommunicatie
Case: SWZ – Verleg je grenzen
Inzender: Full Frame
Opdrachtgever: SWZ zorg

Smart budget
Case: Van Dobben Bestelbel
Inzender: Fightclub
Opdrachtgever: Van Geloven (Van Dobben)


Best geïntegreerde case
Geen Bonk-winnaar

Super-Bonk
Case: Herinneringen-kerstbal
Inzender: Studio Kluif

Opdrachtgever: Alzheimer Nederland

(bron: CCB)

De bekroonde cases en alle andere inzendingen zijn te bekijken op www.debonk.nl

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken