Teads, Dentsu en Kraft Heinz: meten van aandacht

  • Bureaus
  • 19 okt 2022 @ 02:43
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Mediaplatfom Teads gaat een samenwerking aan met The Kraft Heinz Company (KHC) en Dentsu international voor de ontwikkeling van het Teads Attention Program.

Carat, het mediabureau van KHC bij dentsu, lanceert dit nieuwe initiatief. Hierbij zullen Teads en Carat samenwerken om aandacht te meten met behulp van het aandachtsmodel van dentsu, dat samen met Lumen ontwikkeld is.

Attention is volgens dentsu ‘het volgende paradigma in digitale marketing.’ Het kan resultaten drie keer beter voorspellen dan viewability, zoals het Attention Economy-project van dentsu naar eigen zeggen heeft aangetoond. Door merken te helpen effectiever te zijn in hun mediaplanning, zou, aldus dentsu Attention moeten leiden tot meer media-efficiëntie, betere resultaten voor klanten en verdere voordelen zoals minder energieverbruik (doordat er minder impressies nodig zijn om de gewenste impact te bereiken).

Caroline Hugonenc, Global SVP Research & Insights bij Teads: ‘Het is fantastisch dat Kraft Heinz en dentsu het Attention Program zo snel na de lancering hebben omarmd. Het laat zien dat 's werelds grootste merken dieper in hun digitale statistieken willen duiken om de effectiviteit en efficiëntie te vergroten. De gezamenlijke inspanning van adverteerder, bureau en technologieplatform zal het programma helpen om snel nieuwe kennis op te doen en ons samen op weg te helpen naar het doel van ‘always-on’ campagnemeting op schaal.’

Nendra van Wielink-Mohamed, Associate Director, Global Media, The Kraft Heinz Company: ‘Aandacht is al enige tijd een belangrijk punt voor KHC, omdat we echt de kansen zien die aandachtsmeting op schaal met zich meebrengt. Wij willen graag vooroplopen binnen onze branche en zien attention als een gedeelde metric voor het stimuleren van zowel media-effectiviteit als creatieve prestaties.’

Joanne Leong, Senior VP, Global Media Partnerships, dentsu international: ‘Wat zo spannend is aan het programma is dat het de jaren van onderzoek die we hebben gedaan vanuit labomgevingen nu vertaald wordt naar live campagnemetingen.  Dit biedt de mogelijkheid om de aandacht voor live campagnes te optimaliseren. Bovendien helpt dit om een beter begrip te krijgen van aandacht en wat dat betekent voor verschillende merken, categorieën en resultaten.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken