Teads, Dentsu en Kraft Heinz: meten van aandacht
- Bureaus
- 19 okt 2022 @ 02:43
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 okt 2022 @ 02:43
- Sjaak Hoogkamer
Mediaplatfom Teads gaat een samenwerking aan met The Kraft Heinz Company (KHC) en Dentsu international voor de ontwikkeling van het Teads Attention Program.
Carat, het mediabureau van KHC bij dentsu, lanceert dit nieuwe initiatief. Hierbij zullen Teads en Carat samenwerken om aandacht te meten met behulp van het aandachtsmodel van dentsu, dat samen met Lumen ontwikkeld is.
Attention is volgens dentsu ‘het volgende paradigma in digitale marketing.’ Het kan resultaten drie keer beter voorspellen dan viewability, zoals het Attention Economy-project van dentsu naar eigen zeggen heeft aangetoond. Door merken te helpen effectiever te zijn in hun mediaplanning, zou, aldus dentsu Attention moeten leiden tot meer media-efficiëntie, betere resultaten voor klanten en verdere voordelen zoals minder energieverbruik (doordat er minder impressies nodig zijn om de gewenste impact te bereiken).
Caroline Hugonenc, Global SVP Research & Insights bij Teads: ‘Het is fantastisch dat Kraft Heinz en dentsu het Attention Program zo snel na de lancering hebben omarmd. Het laat zien dat 's werelds grootste merken dieper in hun digitale statistieken willen duiken om de effectiviteit en efficiëntie te vergroten. De gezamenlijke inspanning van adverteerder, bureau en technologieplatform zal het programma helpen om snel nieuwe kennis op te doen en ons samen op weg te helpen naar het doel van ‘always-on’ campagnemeting op schaal.’
Nendra van Wielink-Mohamed, Associate Director, Global Media, The Kraft Heinz Company: ‘Aandacht is al enige tijd een belangrijk punt voor KHC, omdat we echt de kansen zien die aandachtsmeting op schaal met zich meebrengt. Wij willen graag vooroplopen binnen onze branche en zien attention als een gedeelde metric voor het stimuleren van zowel media-effectiviteit als creatieve prestaties.’
Joanne Leong, Senior VP, Global Media Partnerships, dentsu international: ‘Wat zo spannend is aan het programma is dat het de jaren van onderzoek die we hebben gedaan vanuit labomgevingen nu vertaald wordt naar live campagnemetingen. Dit biedt de mogelijkheid om de aandacht voor live campagnes te optimaliseren. Bovendien helpt dit om een beter begrip te krijgen van aandacht en wat dat betekent voor verschillende merken, categorieën en resultaten.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
- Politie lanceert wervingsgame... 10-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

