Ra*w is terug met een nieuwe Real Talks: 'Social Responsibility'

Ra*w is terug met een nieuwe Real Talks: 'Social Responsibility'
  • Bureaus
  • 2 dec 2022 @ 11:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • EvenementPolitiekInspiratie

Ra*w en The Social Hub zijn terug met een nieuwe Real Talks. Na sessies over stereotypering, genderongelijkheid en work-life balance, openen ze op 6 december 2022 het gesprek over sociale verantwoordelijkheid.

Tijdens Real Talks snijdt Ra*w, club van jongere communicatieprofessionals, samen het TSH complexe onderwerpen aan waar meningen scherp over kunnen verschillen. 'Het gaat bij ons niet over het aanwijzen van een boeman of het vinden van een absolute waarheid. We streven naar een zo veilig en eerlijk mogelijk gesprek, met als ultiem doel elkaar te verrijken met nieuwe invalshoeken', aldus Sanne Mak, boardmember Ra*w en strateeg bij Code d’Azur. 

De focus op 'Sociale Verantwoordelijkheid' voelt voor het board van Ra*w als een logische keuze. Reclame als werkveld begint steeds meer zijn aantrekkingskracht te verliezen op jonge mensen, door een groeiende vraag naar sociaal verantwoordelijk werk. Zoals junior strateeg Jasemen Nassab (Amaru) - één van de panelleden - beschrijft: 'Developments within the creative industry should mirror cultural shifts - with social justice movements on the rise, younger generations demand a sustainable and  inclusive future. This means creative output inevitably has to grow with the times to stay relevant.'
De behoefte aan sociale impact gaat samen met een meer purpose-gedreven benadering vanuit merken én wordt steeds bepalender voor het winnen van prijzen, zoals we hebben gezien tijdens afgelopen Cannes Lions.

De mate waarin merken daadwerkelijk impact maken, is in veel gevallen te betwisten. Nog belangrijker is de vraag: in welke mate zijn we als industrie verantwoordelijk voor het beter maken van de wereld? Of zoals art director Ersem Ercil (bureau 180) zich terecht afvraagt: 'How do we define what we see as the world?'
Geloven we erin dat we enkel door de juiste beslissingen voor te schotelen, de consument kunnen aansporen zijn weg naar een betere toekomst te kopen? Of dient de sleutel te liggen bij een goed functionerende politiek en vertolken we als industrie enkel een bijrol? En, hoe verhouden onze persoonlijke idealen zich überhaupt tot ons werk?

Dit soort essentiële vragen komen allemaal aan bod tijdens Real Talks op 6 december. Aan de hand van twee panelgesprekken, onder leiding van Jhelisa Panfred (strateeg Herc, boardmember Ra*w) en Gijs Lammers (Design director G2K, boardmember Ra*w) wordt het gesprek geopend met o.a. eerder genoemde Jasemen Nassab (junior strateeg, Amaru), Ersem Ercil (art director, 180), Jurian van der Hoeven (partner Strategy & Culture, Dawn), Daan van Apeldoorn (communication lead, Bcorp) en Luke Purdy (director of Social Impact, Wieden+Kennedy).  Naast de panelleden, heeft de zaal ook een belangrijke rol. Geregeld zal het publiek om input worden gevraagd om het gesprek van zoveel mogelijk zienswijzen te voorzien.
(PvWK, beeld: R*aw vorige Real Talks)

Ook volgers van MarketingTribune zijn van harte uitgenodigd dinsdag 6 december 2022. Koop hier je ticket.

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken