Trendrapport: duurzaam, technologie en diversiteit
- Bureaus
- 23 jan 2023 @ 10:37
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 23 jan 2023 @ 10:37
- Sjaak Hoogkamer
Op het gebied van marketing en communicatie zijn duurzaamheid, diversiteit en technologische ontwikkelingen komend jaar de sleutels tot succes. Dat constateert althans marketingbureau Team Lewis in haar jaarlijkse trendrapport.
Van nano-influencers tot shoppen in de metaverse: het bureau blikt vooruit op de belangrijkste marketing- en communicatietrends voor 2023.
‘We zien groeiende behoefte aan strategisch advies binnen verschillende thema’s zoals diversiteit, inclusiviteit en duurzaamheid,’ zegt Vera Kops, Vice President Benelux & Consumer EMEA bij Team Lewis. ‘We bevinden ons in een uitdagende periode die nieuwe kansen biedt. Zo zien we technologische ontwikkelingen versnellen en bedrijven moeten leren om hierop in te spelen. Wij hebben een blijvende, adviserende rol om campagnes zo creatief en strategisch mogelijk uit te voeren.’
Van een virtuele winkel waar je online kleding kunt passen tot het organiseren van een virtueel event: de mogelijkheden om de metaverse in te zetten voor marketingdoeleinden zijn eindeloos. Zo kunnen klanten elkaar virtueel ontmoeten, wat nieuwe data oplevert over klantgedrag en biedt het kansen voor een nieuwe manier van adverteren.
Telde je vroeger als influencer pas mee als je honderdduizenden volgers had, dat is in 2023 helemaal anders. Kleinere, authentieke influencers (tot 10K volgers) geven de consument meer vertrouwen en zorgen dus voor kwalitatievere impact. Verduurzaming blijft een hot topic, aldus Team Lewis.
De vraag naar ‘groene’ producten en diensten blijft stijgen en daarnaast wil de consument ook weten hoe een product gemaakt wordt.
Dat vraagt om transparantie in de toeleveringsketens. De consument wordt hier steeds kritischer op en zal gaan vergelijken waardoor duurzaamheid naast prijs en beschikbaarheid een serieuze component wordt in het aankoopproces.
De wereld is in verandering, en dat biedt zowel uitdagingen als kansen. Onder druk wordt alles vloeibaar, en dat betekent dat innovaties versnellen en ontwikkelingen worden doorgezet. Hoewel deze veranderingen misschien sneller gaan dan verwacht, is het zaak om ze te omarmen, zo adviseert Team Lewis.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing