Lidl start AchtertuinMini-campagne gericht op kinderen
- Bureaus
- 10 feb 2023 @ 09:35
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesFood
- 10 feb 2023 @ 09:35
- Nanny Kuilboer
Vanaf maandag 13 februari 2023 kan er weer gespaard worden voor gratis knuffels bij Lidl: de AchtertuinMini’s. De campagne is onderdeel van de biodiversiteitsambitie die Lidl heeft en is ontwikkeld in samenwerking met Joe Public.
Jorieke de Vries-Goosen, Head of Marketing Lidl: ‘De campagne kent vele educatieve aspecten, middels weetjes op de knuffels en een gratis app leren kinderen spelenderwijs meer over het leven in de achtertuin en op het balkon. De Mini’s, allemaal van gerecycled materiaal, zijn jaar in jaar uit een succes als het gaat om sympathie en loyaliteit. De campagne dient echter ook een groter doel. Het is slecht gesteld met de biodiversiteit op onze planeet. Bij Lidl willen we daar ons steentje aan bijdragen.’
Lidl partner Deltaplan Biodiversiteitsherstel
Gelijktijdig met de AchtertuinMini-campagne maakt Lidl bekend dat de discounter partner is geworden van het Deltaplan Biodiversiteitsherstel. De Vries-Goosen: ‘Biodiversiteit respecteren is één van de zes strategische pijlers waarop Lidl zich richt om een duurzame en gezonde leefstijl voor iedereen toegankelijk en betaalbaar te maken. Lidl is de eerste supermarkt die op deze wijze laat zien dat het de missie heeft om biodiversiteitsverlies om te buigen naar herstel en gelooft dat samenwerking hiervoor een vereiste is.’
Commercial
Alle tien de knuffels kunnen met behulp van zegels gratis worden gespaard. Om de collectie compleet te maken, heeft Lidl een speciale boomhut ontwikkeld, waarin alle Mini’s een plaatsje in hun eigen habitat krijgen. Ook is er een geanimeerde commercial met de inmiddels bekende flatbewoners. De campagne is verder doorvertaald naar radio, OOH, online en print. Op alle socials van Lidl worden de characters van de dieren verder toegelicht en leren de fans door middel van een grote quiz veel over biodiversiteit.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Make-A-Wish zet in op Wish Journey17-12-2025
- Afas zet Jonas centraal in... 15-12-2025
- HvA-opleidingen vernieuwen... 15-12-2025
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

