Tele2 introduceert Let's Rap Louder: 'The Rap Battle'

- Bureaus
- 21 feb 2023 @ 14:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Creatie
- 21 feb 2023 @ 14:30
- Peter van Woensel Kooy
Tele2 presenteert in samenwerking met TBWA\ ‘Let’s Rap Louder’: een TikTok livestream met een recordaantal creators. Het initiatief is onderdeel van de ‘Let’s Love Louder’ campagne waarmee Tele2 oproept data te gebruiken om positiviteit te verspreiden.
Tele2 is naar eigen zeggen 'optimistisch over het internet', als plek om je te uiten, contacten te leggen en van elkaar te leren. Maar, we zien ook dat negativiteit zich online razendsnel kan verspreiden. Te vaak heeft dit nare gevolgen voor mensen. Met online creativiteit wil de telecomprovider inspireren om met data een positief verschil te maken voor een ander.
Voor ‘Let’s Rap Louder’ trok Tele2 samen op met de Nederlandse rap-community. Het live event op TikTok werd gehost door Rotjoch: oprichter van Hip Hop programma 101 Barz. Rappers Cho, Latifah, Sor, Leafs, Maradonnie en Yssi SB namen het tegen elkaar op in een battle van drie rondes.
De ruim 14.000 live kijkers werden verrast met spelregels die haaks staan op wat we gewend zijn van de gemiddelde roast. In plaats van beledigingen, vuurden de rappers complimenten op elkaar af. De rapper die tegenstanders met de meeste humor en flow de hemel in wist te prijzen ging er met de winst vandoor.
Jefta den Dulk, Manager Social Campaigns & Branded Content T-Mobile: 'Let’s love louder is ons mantra, maar ook een call to action. Met Nederlands talent hebben we de kracht van rap gebruikt om samen een punt te maken. Positiviteit werkt aanstekelijk, zeker als het met een beat en dosis humor wordt gebracht. Dit zagen we terug in reacties van kijkers en 195.000 likes op de performances.'
Darre van Dijk, CCO TBWA\Neboko vult aan: 'Tele2 is een merk met een maatschappelijke missie en lef. Wij zijn voortdurend op zoek naar creatieve en disruptieve manieren om het merk te verankeren in de belevingswereld van jongeren. Voor ‘Let’s Rap Louder’ gingen we live met Tele2 en de accounts van zeven rappers. Acht accounts in één livestream is een primeur voor TikTok in Nederland en voor het TBWA-collectief.'
(PvWK)
Credits
opdrachtgever: Tele2
bureau: TBWA\NEBOKO, TBWA\X
productie: Vidiboko, PPCRN Media, Studio BengBeng en Wisseloord Studio’s
animatie: TBWA\X
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Darre van Dijk
- social
- Vidiboko
- PPCRN Media
- Tele2
- smartphone
- TBWA\
- positivisme
- Studio BengBeng
- Wisseloord Studio’s
- Jefta den Dulk
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Greenpeace noemt Rabobank trotse sponsor van natuurverwoesting
- T-Mobile lanceert TikTok campagne om gebarentaal te leren
- Contentmarketingbureau iMediate neemt ZB over
- SAN 2022: ABC'tje voor Kruidvat, Dentsu Creative en Albert Heijn
- Nieuw verkeersbord vraagt aandacht voor toegankelijkheid...
- Van Artificial Intelligence naar Animal Intelligence
Laatste Nieuws
- School voor leiderschap THNK vindt... 06-06-2023
- FX Agency behaalt B... 06-06-2023
- DDB Amsterdam maakt nieuwe... 06-06-2023
- Dentsu Café #3: schijnwerpers op AI06-06-2023
- Jonge Honden organiseren Anti-Heroes... 06-06-2023
- [branded content] "Tevreden... 06-06-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres