Happy Horizon neemt AdBirds over

Happy Horizon neemt AdBirds over
  • Bureaus
  • 14 mrt 2023 @ 09:50
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Happy Horizon neemt per direct global digital performance marketing agency AdBirds over. AdBirds is opgericht door voormalige Google en Meta medewerkers.

AdBirds werkt onder meer wereldwijd voor bedrijven zoals LVMH, Lacoste, Puma, Pepe Jeans en Hackett.

AdBirds is in 2010 opgericht en heeft lokale dekking over de hele wereld. Creative digital agency Happy Horizon neemt alle aandelen van AdBirds over waarbij het key management aan boord blijft. Met de overname zet Happy Horizon nar eigen zeggen ‘een grote stap op het vlak van internationalisering.’ Naast de kantoren in zeven Nederlandse steden, heeft de groep nu ook vestigingen in de rest van de wereld.

Walter van de Wege, CEO van Happy Horizon: ‘Deze overname is een grote stap in de internationale groeiplannen van Happy Horizon.

AdBirds opereert internationaal met een lokaal karakter.

Gespecialiseerde lokale teams die de taal spreken en kennis hebben van de markt, ondersteunen merken om campagnes wereldwijd uit te rollen. AdBirds biedt daarmee wereldwijde dekking voor grote internationale klanten. Samen met hen, zullen we onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn met het waarmaken van hun internationale ambities.’

Lucy Johnston en Fransje Mous, beiden global director bij AdBirds, zijn enthousiast om met Happy Horizon aan de slag te gaan en bij te dragen aan deze internationale groei. Johnston: ‘The fit with Happy Horizon has been good from the beginning and last week we met all the labels during a strategic session. Our DNA is a perfect fit for the group and our years of experience at Google and Facebook, as well as our international network of specialists, will undoubtedly contribute to Happy Horizon's international growth.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken