Nieuw seafood merk Mamasea in de markt gezet
- Bureaus
- 10 mrt 2023 @ 09:08
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 10 mrt 2023 @ 09:08
- Michiel van Zaane
Van niets tot een wereldwijd seafood love-brand, dat was de opdracht die de Noorse familie Eide neerlegde. Uiteindelijk kwam de 3e generatie zalmboeren uit bij Fitzroy, die zorgden voor de positionering, naam, visuele identiteit, verpakking en communicatie.
De Noorse familie kwam in contact met Fitzroy naar aanleiding van één van de whitepapers die het Amsterdamse bureau schreef over food & beverages. De Eide familie heeft een ambitieuze visie op voedsel uit de zee, waar liefde en respect voor de dieren en natuur, hand in hand gaan met innovatie en technologie. Deze visie moest ook gevisualiseerd worden in een nieuwe naam en huisstijl. De naam die Fitzroy ontwikkelde was Mamasea.
De zee als visual device
Het beeldmerk bestaat uit het woordmerk en het icoon van de moeder van de oceaan: Mamasea. Ze omarmt het woord ‘mamasea’ op een zorgzame manier.. Het einde van de golven in het icoon komen terug in de letter ‘a’ van het woordmerk, waardoor het logo één complete familie wordt.
De illustratiestijl is door Fitzroy ontwikkeld en geïnspireerd op Japanse kunst; de oceaan en haar golven worden afgebeeld als de persoonlijkheid van moeder aarde of liever gezegd moeder zee. De visual device is eenvoudig en repetitief. Het gezicht van Mamasea is de zorgzame en vertrouwde reminder dat we moeten zorgen voor de zee (71% van onze aarde), net zoals zij voor ons zorgt.
Jur Baart, oprichter van Fitzroy: ‘We zijn ongelooflijk trots met dit resultaat en dat de familie ons ook de volledige vrijheid gaf om een wereldwijd merk neer te zetten, zonder dat we concessies moesten doen. Iedere stap hebben we zorgvuldig en gezamenlijk gezet. En nu mag Mamasea de wereld in zwemmen.’
Credits:
Opdrachtgever: Eide
Positionering: Fitzroy
Naam: Fitzroy
Identiteit: Fitzroy
Communicatie: Fitzroy
Productfotografie: Mamasea / Eide Family
Drone-foto: Andreas Kleiberg
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- noorwegen
- positionering
- logo
- communicatie
- zalm
- verpakking
- nieuw
- zee
- jur baart
- fitzroy
- visuele identiteit
- sefood
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing