Nieuw seafood merk Mamasea in de markt gezet

Nieuw seafood merk Mamasea in de markt gezet
  • Bureaus
  • 10 mrt 2023 @ 09:08
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Van niets tot een wereldwijd seafood love-brand, dat was de opdracht die de Noorse familie Eide neerlegde. Uiteindelijk kwam de 3e generatie zalmboeren uit bij Fitzroy, die zorgden voor de positionering, naam, visuele identiteit, verpakking en communicatie.

De Noorse familie kwam in contact met Fitzroy naar aanleiding van één van de whitepapers die het Amsterdamse bureau schreef over food & beverages. De Eide familie heeft een ambitieuze visie op voedsel uit de zee, waar liefde en respect voor de dieren en natuur, hand in hand gaan met innovatie en technologie. Deze visie moest ook gevisualiseerd worden in een nieuwe naam en huisstijl. De naam die Fitzroy ontwikkelde was Mamasea.

De zee als visual device
Het beeldmerk bestaat uit het woordmerk en het icoon van de moeder van de oceaan: Mamasea. Ze omarmt het woord ‘mamasea’ op een zorgzame manier.. Het einde van de golven in het icoon komen terug in  de letter ‘a’ van het woordmerk, waardoor het logo één complete familie wordt.

De illustratiestijl is door Fitzroy ontwikkeld en geïnspireerd op Japanse kunst;  de oceaan en haar golven worden afgebeeld als de persoonlijkheid van moeder aarde of liever gezegd moeder zee. De visual device is eenvoudig en repetitief. Het gezicht van Mamasea is de zorgzame en vertrouwde reminder dat we moeten zorgen voor de zee (71% van onze aarde), net zoals zij voor ons zorgt.

Jur Baart, oprichter van Fitzroy: ‘We zijn ongelooflijk trots met dit resultaat en dat de familie ons ook de volledige vrijheid gaf om een wereldwijd merk neer te zetten, zonder dat we concessies moesten doen. Iedere stap hebben we zorgvuldig en gezamenlijk gezet. En nu mag Mamasea de wereld in zwemmen.’

Credits:
Opdrachtgever: Eide
Positionering: Fitzroy
Naam: Fitzroy
Identiteit: Fitzroy
Communicatie: Fitzroy
Productfotografie: Mamasea / Eide Family
Drone-foto: Andreas Kleiberg

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken