Qualifio onderdeel van Scandinavische QNTM-groep
- Bureaus
- 11 mei 2023 @ 10:09
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 mei 2023 @ 10:09
- Sjaak Hoogkamer
De QNTM-groep (QNTM) heeft een meerderheidsaandeel genomen in Qualifio SA (Qualifio), het Europese platform dat first- en zeroparty dataverzameling aanbiedt en focust op betrokkenheid en klantenbinding.
Deze overname komt na die van Raptor in 2021 en van Actito in 2022 en versterkt naar eigen zeggen het aanbod van QNTM in de MarTech-sector.
Voortaan kan QNTM dus ook gegevensverzameling aanbieden, iets dat sinds de inwerkingtreding van de GDPR-regelgeving en het naderende einde van de third party cookies van belang is. De overname van Qualifio versterkt ‘de ambitie van de groep om een Europees ecosysteem in de MarTech-sector te bouwen.’
Qualifio biedt twee extra SaaS-modules waarmee merken first- en zero-partygegevens kunnen verzamelen en rechtstreeks en duurzaam in contact kunnen treden met hun publiek. Het zijn Qualifio Engage, de module voor betrokkenheid en interactieve marketing en Qualifio Loyalty waarmee klanten kunnen worden behouden en voor hun loyaliteit en betrokkenheid kunnen worden beloond. Het 'verzamelen' van first- en zero-partygegevens is volgens Qualifio ‘tegenwoordig van strategisch belang voor alle bedrijven met een CRM- en klantenactiveringsstrategie.’ Qualifio wordt onder andere gebruikt door Nestlé, L’Oréal, Unilever, Daily Mail, LOSC, enz.
‘Het is de ambitie van QNTM om het belangrijkste technologische ecosysteem in de MarTech-sector te worden zodat marketingteams hun inkomsten kunnen verhogen.
Als leider op de Europese markt biedt Qualifio een meerwaarde aan de groep en krijgen we er een indrukwekkende klantenlijst en ambitieus team bij. Met Actito en Raptor kunnen we organisaties ondersteunen met een vollediger, modern en uiterst doeltreffend aanbod,’ aldus Eivind Roald, CEO van QNTM.
‘Al vanaf de eerste dag sprak de ambitie van QNTM om een robuuste Europese technologische groep te bouwen die excelleert in digitale marketing ons enorm aan. Bij hen worden opgenomen is een geweldige gelegenheid voor ons team om onze passie voor innovatie naar een hoger niveau te tillen,’ zegt Quentin Paquot, CEO van Qualifio.
Olivier Simonis heeft Qualifio opgericht om merken een innovatieve manier voor te stellen om aan marketing te doen: ‘We zijn blij dat we bij de QNTM-groep komen, niet alleen om de groei van Qualifio te versnellen maar ook om een nieuwe pagina in ons geschiedenisboek te schrijven. QNTM is een Europese, ambitieuze groep die onze waarden naleeft, waardoor het de ideale strategische partner is voor ons. Opgenomen worden in QNTM geeft ons meer financiële slagkracht en impact, met behoud van onze waarden, ons team en onze cultuur.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
- Politie lanceert wervingsgame... 10-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

