Salesforce lanceert Marketing GPT en Commerce GPT
- Bureaus
- 8 jun 2023 @ 10:32
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 8 jun 2023 @ 10:32
- Sjaak Hoogkamer
Dept bouwt met Salesforce aan een ecosysteem voor generatieve AI. Hierin zitten nieuwe accelerators, large language- en datamodellen en -integraties om merken te helpen bij het inbouwen van Marketing GPT en Commerce GPT.
‘Organisaties hebben een dringende behoefte om nieuwe technologieën zoals AI te integreren met creativiteit, data en media om gepersonaliseerde omnichannel-ervaringen te leveren en te groeien in een markt die steeds competitiever wordt,’ zegt Ryan Nicholson (l. op foto boven), de VP of Commerce Americas bij Dept. ‘Ons team kan deze uitdagingen oplossen door geïntegreerde end-to-end commerce- en marketingdiensten aan te bieden die onze klanten helpen om voorop te blijven lopen.’
De commerce- en marketingdiensten van Dept genereert naar eigen zeggen ‘al 30% van de wereldwijde omzet en de agency heeft digitale ervaringen gecreëerd voor merken als Therabody, vineyard vines en Under Armour.’
Om de uitbreiding van de Salesforce-activiteiten en de focus op AI te ondersteunen, zal het Amerikaanse commerce agency Melon/Dept onder één merk samengaan met de bestaande commerce- en techteams van Dept. Melon, dat zich in december 2022 aansloot bij Dept, bevindt zich in Noord- en Zuid-Amerika met hoofdkantoren in Chicago en Argentinië.
‘Als het om innovatie gaat, is commerce altijd een voorloper geweest. We geloofden al vroeg dat het de kracht had om merken en onze branche te transformeren,’ aldus Dimi Albers, CEO bij Dept. ‘Daarom investeren we al meer dan tien jaar in commerce en werken we samen met partners als Salesforce om ervoor te zorgen dat we onze klanten baanbrekende, meeslepende commerce-ervaringen kunnen bieden.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing