PostNL komt met een nieuw geluid: Tot snel!
- Bureaus
- 25 aug 2023 @ 10:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 25 aug 2023 @ 10:00
- Michiel van Zaane
Op 25 augustus lanceert PostNL de nieuwe campagne: ‘Tot snel’. De eerste uiting gaat over bezorgvoorkeuren. Daarnaast presenteert het bedrijf een brand refresh.
In de campagne gaan merk en propositie hand in hand gaan. Daarmee wil PostNL invulling aan de merkbelofte ‘Wij brengen het samen, in een wereld die nooit stilstaat’. De campagne is gecreëerd door TBWA/Neboko en wordt ATL en BTL uitgerold. Tegelijk introduceert PostNL de brand refresh, ontworpen door Studio Dumbar.
‘Dagelijks komen we in alle straten van Nederland en zo leren we onze klanten en hun wensen steeds beter kennen’, zegt Sylvia Coumans, Manager merk en marketingcommunicatie. ‘Want of je nou verstuurt of ontvangt, iedereen wil dat een pakket op het juiste moment op de juiste plek is. En daarom zoeken wij naar oplossingen die aansluiten op wat onze klanten willen. Om het leven nét wat makkelijker te maken. Met oplossingen zoals de bezorgvoorkeuren willen we Nederlands favoriete bezorger zijn én blijven.’
‘Consumenteninzichten zijn het vertrekpunt voor onze campagnes’, zegt Sanna Blonk, Manager Marketing Consument. ‘Daarom draait het in de nieuwe campagne ook steeds om herkenbare situaties waarmee Nederlanders te maken hebben.’
Deze dagelijkse ‘uitdagingen’ worden van een luchtige en relativerende noot voorzien. In de eerste TVC van de campagne zien we Sebas en Roos, de trotse ouders van een drieling. Maar ze alle drie stil krijgen, dat is geen kinderspel. Een deurbel kan dan aardig wat roet in het eten gooien. Gelukkig heeft PostNL Bezorgvoorkeuren, want dan gaat nooit zo maar de bel.
Rik Ledder, TBWA\Neboko: ‘Tot snel. Dat is wat mensen tegen elkaar zeggen. Twee fijne woorden die samen voor lekker veel positiviteit staan, en tegelijkertijd een belofte aan de klant en een opdracht aan PostNL vormen.’
Brand refresh
Op hetzelfde moment presenteert PostNL een brand refresh die in samenwerking met Studio Dumbar is ontwikkeld. Het ontwerp bouwt voort op de bekende oranje stijl, en maakt het merk digitaler en dynamischer. Het introduceert een nieuw element; de ‘Postlijn’. Deze staat voor verbinding en geeft de visuele identiteit extra kleur en energie. Samen met Massive Music is een herkenbaar geluid voor PostNL ontwikkeld. Komende tijd wordt de vernieuwde huisstijl gefaseerd doorgevoerd; in alle digitale uitingen, maar ook in alle gedrukte vormen en op onze nieuwe voertuigen.
Credits:
Opdrachtgever: PostNL
Bureau: TBWA\Neboko
Media: Dentsu
Productiemaatschappij: HolyFools
Online: The Compound
Grading/online: Crabsalad
Muziek: MassiveMusic
Sound: Public Audio
Branding: Studio Dumbar
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
- Politie lanceert wervingsgame... 10-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

