Campagne Belastingdienst: hulp op cruciale momenten
- Bureaus
- 19 sep 2023 @ 11:46
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 sep 2023 @ 11:46
- Sjaak Hoogkamer
Roorda Reclamebureau ontwikkelde voor de Belastingdienst een campagne om burgers en bedrijven te attenderen op de gevolgen die levensgebeurtenissen kunnen hebben op belastingzaken.
Trouwen en scheiden, een huis kopen, geboorte en overlijden, allemaal belangrijke veranderingen waar je in je leven mee te maken kunt krijgen en waarbij je niet meteen denkt aan de Belastingdienst. In haar nieuwe campagne laat de Belastingdienst zien dat het handig is om in deze veranderende situaties ook aan je belastinggegevens te denken.
Uit onderzoek blijkt aldus de dienst 'dat burgers en ondernemers deze hulp waarderen, vooral bij belangrijke momenten in het leven.' Bijvoorbeeld met een checklist die scheidende stellen helpt met het regelen van hun belastingzaken. En omdat levensgebeurtenissen het hele jaar door kunnen plaatsvinden, is deze campagne ook verspreid over het jaar zichtbaar.
Credits
Verantwoordelijk bij klant: Bart Vording, Ravi Jadnanansing & Paul van der Linde
Bureau: Roorda Reclamebureau
Creatie: Tom Klaver, Willemijn Besteman en Eva Koffeman
Strategie: Raldo Loijens, Antonia Troelstra (Tabula Rasa)
Accountmanagement: Tessel van der Zwet & Aukje Bersum van Nuland
Agency producer: Marcel Ossendrijver
Regie: David Eilander (Holy Fools)
Producer: Bo Polak, Erik Mertens en Julia Oosterwegel
DOP (director of photography): Floris van der Lee
Production design: Fleur Ankoné
Offline editing: Jorien Voogt
VFX/compositing: Ton Habraken
Grading: Laurens Orij
Muziek: Thomas Peters
Geluidsafwerking: Marcel Walvisch
(Set)Fotografie: Chantal Spieard
Additionele fotografie: Niels Stomps
Design: Studio Mals ism Roorda
Media: Initiative Media
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
- Politie lanceert wervingsgame... 10-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

