Kappersbranche lanceert arbeidsmarktcampagne ‘Ik ben kapper’
- Bureaus
- 26 sep 2023 @ 08:31
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 26 sep 2023 @ 08:31
- Michiel van Zaane
De Nederlandse kappersbranche heeft de krachten gebundeld om het kappersvak in de schijnwerpers te zetten. Met de campagne ‘Ik ben kapper’, ontwikkeld door Rauwcc, willen de partners de trots onder huidige kappers aanwakkeren en potentiële kappers inspireren voor het kappersvak te kiezen.
De hoofdrolspelers van deze campagne zijn zes echte kappers, die ieder op hun eigen manier impact hebben op hun individuele klanten, hun community en het straatbeeld van Nederland. Vanuit deze zes diverse perspectieven toont ‘Ik ben kapper’ de veelzijdigheid van het kappersvak. Elke kapper heeft een andere achtergrond of specialisme; wat ze gemeen hebben is trots en passie voor hun vak.
De campagne is op maandag 25 september 2023 gelanceerd met een interactieve website, een campagnevideo, content op verschillende socialmediakanalen en zes verdiepende video’s over de kappers. Ook is er een online toolkit met content die kappers op hun eigen social media kunnen delen, om zo zelf onderdeel te worden van de campagne.
Samenwerking
‘Ik ben kapper’ is een samenwerking van verschillende bedrijven, opleiders en organisaties uit de kappersbranche. Initiatiefnemer Martijn Abers van de Nederlandse Kappersakademie vertelt: ‘Het is fantastisch dat de kappersbranche op deze manier samenkomt om aan het Nederlandse publiek te laten zien wat ons vak zo mooi maakt. Met deze campagne willen we alle kappers van Nederland trots maken en mensen inspireren om voor een carrière in het diverse kappersvak te kiezen.’ De partners in deze samenwerking zijn Anko, Schwarzkopf Professional, Kinki Kappers, Team Kappers, BrainWash, Ami Kappers, Hizi Hair, L’Oréal Professional Products Division, Cosmo Hairstyling, Nederlandse Kappersacademie, Happy Hair Service, Bookies KM en Wella Company.
De campagne is gemaakt door Rotterdams creatief bureau Rauwcc. Manon Bode is strateeg bij het bureau: ‘We zijn trots op het vertrouwen dat de kappersbranche ons heeft gegeven om deze campagne te creëren. We richten ons op de impact van het vak, in plaats van het voor de hand liggende ‘knippen en kleuren’, want het kappersvak is veel meer dan dat. Rauwcc is enorm groos op alle content en op de samenwerking.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Seneda wint Gouden Zaag 202411-12-2024
- Nieuwe campagne FinancieringsGids... 11-12-2024
- Kerst 2024: Deutsche Telekom, omdat... 11-12-2024
- Dentsu Creative geeft Alexa... 10-12-2024
- Volhouden-campagne: Bob wordt Top10-12-2024
- Esprix: Menheere nieuwe... 10-12-2024