Kappersbranche lanceert arbeidsmarktcampagne ‘Ik ben kapper’

- Bureaus
- 26 sep 2023 @ 08:31
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 26 sep 2023 @ 08:31
- Michiel van Zaane
De Nederlandse kappersbranche heeft de krachten gebundeld om het kappersvak in de schijnwerpers te zetten. Met de campagne ‘Ik ben kapper’, ontwikkeld door Rauwcc, willen de partners de trots onder huidige kappers aanwakkeren en potentiële kappers inspireren voor het kappersvak te kiezen.
De hoofdrolspelers van deze campagne zijn zes echte kappers, die ieder op hun eigen manier impact hebben op hun individuele klanten, hun community en het straatbeeld van Nederland. Vanuit deze zes diverse perspectieven toont ‘Ik ben kapper’ de veelzijdigheid van het kappersvak. Elke kapper heeft een andere achtergrond of specialisme; wat ze gemeen hebben is trots en passie voor hun vak.
De campagne is op maandag 25 september 2023 gelanceerd met een interactieve website, een campagnevideo, content op verschillende socialmediakanalen en zes verdiepende video’s over de kappers. Ook is er een online toolkit met content die kappers op hun eigen social media kunnen delen, om zo zelf onderdeel te worden van de campagne.
Samenwerking
‘Ik ben kapper’ is een samenwerking van verschillende bedrijven, opleiders en organisaties uit de kappersbranche. Initiatiefnemer Martijn Abers van de Nederlandse Kappersakademie vertelt: ‘Het is fantastisch dat de kappersbranche op deze manier samenkomt om aan het Nederlandse publiek te laten zien wat ons vak zo mooi maakt. Met deze campagne willen we alle kappers van Nederland trots maken en mensen inspireren om voor een carrière in het diverse kappersvak te kiezen.’ De partners in deze samenwerking zijn Anko, Schwarzkopf Professional, Kinki Kappers, Team Kappers, BrainWash, Ami Kappers, Hizi Hair, L’Oréal Professional Products Division, Cosmo Hairstyling, Nederlandse Kappersacademie, Happy Hair Service, Bookies KM en Wella Company.
De campagne is gemaakt door Rotterdams creatief bureau Rauwcc. Manon Bode is strateeg bij het bureau: ‘We zijn trots op het vertrouwen dat de kappersbranche ons heeft gegeven om deze campagne te creëren. We richten ons op de impact van het vak, in plaats van het voor de hand liggende ‘knippen en kleuren’, want het kappersvak is veel meer dan dat. Rauwcc is enorm groos op alle content en op de samenwerking.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nieuwe merkcampagne Save the Children
- Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
- Dentsu HQ zoekt koper voor buitenlandse activiteiten
- Vitakruid lanceert nieuw merkplatform 'Het zit erin'
- Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
- Campagne waarschuwt jongeren voor criminele ronselaars
Laatste Nieuws
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
- Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof10-09-2025
- Domino’s lanceert 13 nieuwe office... 10-09-2025
- Salsa Shop kiest Buutvrij als... 09-09-2025
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes