EssenceMediacom krijgt account TUI voor heel Europa

  • Bureaus
  • 7 dec 2023 @ 08:13
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Toerismegroep TUI heeft EssenceMediacom gekozen als mediabureau voor heel Europa. Hiervoor werkte TUI samen met media-adviesbureau Aperto. De overgang vindt begin 2024 plaats.

Aan de selectie is een competitief pitchproces vooraf gegaan. EssenceMediacom zal toezicht houden op mediaplanning en -inkoop in heel Europa: in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Scandinavië en de Benelux. De overgang zal begin 2024 plaatsvinden.

De pitch betekent een volgende stap in de transitie van TUI naar een wereldwijd merk met een eenduidig merkdoel en een eenduidige merkstrategie. EssenceMediacom zal het marketingteam hierbij ondersteunen met speciale teams in elke markt, ondersteund door een centraal team dat verantwoordelijk is voor strategie en coördinatie.

Het netwerk van EssenceMediacom zal nauw samenwerken met Leo Burnett, het wereldwijde creatieve bureau van TUI. De lokale doorvertaling van TUI campagnes voor de Belgische en Nederlandse markt wordt gedaan door het Belgische bureau At-the-Table.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken