P3 Group ontwikkelt game-experience campagne voor Goliath Games
- Bureaus
- 5 dec 2023 @ 08:02
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 5 dec 2023 @ 08:02
- Michiel van Zaane
Goliath Games lanceert de najaarscampagne van vier Goliath-spellen voor de nieuwe generatie jongeren: ‘I want to talk to the manager’, ‘Let’s taco bout It’, ‘Shit Happens’ en ‘Name5’.
De verschillende game-experience campagnes zijn gericht op meer zichtbaarheid en engagement in verschillende Europese landen en zijn ontwikkeld door P3 Group; Pünktlich is hierin verantwoordelijk voor de creatie en Pink Marketing voor de media.
Ilona van Veen, Marketing Manager Goliath Games: ‘In deze tijd van het jaar worden spelletjes weer vaker gespeeld, dus tijd voor wat nieuws! We willen als Goliath ook meegaan met de huidige tijdgeest en hebben daarom gekozen om deze vier humoristische spellen voor jong volwassenen van 18 tot 35 jaar extra onder de aandacht te brengen. Om ook de najaarscampagnes hier goed op aan te laten sluiten, zijn we een samenwerking aangegaan met P3 Group. We hebben gekozen voor custom made game-experiences, waarin de spellen goed zichtbaar worden en we gebruikmaken van de humor van deze games. We zijn inmiddels gestart met een videocampagne op YouTube en alle social mediakanalen.’
Brego Keller, CEO P3 Group: ‘Goliath lanceert vier nieuwe spellen voor Millennials en GenZ, een doelgroep waarvan we er veel van in ons bureau hebben. Dus hoe leuk om samen met ons team hier toffe campagnes voor te mogen bedenken en vervolgens je eigen doelgroep proactief mee te benaderen. We hebben voor elk spel een game-experience animatie gemaakt, waarmee we de doelgroep direct de game willen laten ervaren. De combinatie van creativiteit, media en data is hierbij ingezet. Ons team heeft vooral veel lol gehad met de spellen real time te testen en elkaar hierin uit te dagen. Een mooie opdracht, die onze mensen volledig in hun kracht zet!’
Campagne
De online-campagne bestaat uit online video’s op YouTube, en verschillende social media posts op Meta en TikTok. Daarnaast zijn er Display-advertenties ingezet op relevante websites in verschillende landen.
Credits:
Opdrachtgever: Goliath Games
Bureau(s): Pünktlich en Pink Marketing (P3 group)
Copy: Goliath Games
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- HvA-opleidingen vernieuwen... 15-12-2025
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

