Burger King en Joe Public starten retro-, prijsgebaseerde campagne

- Bureaus
- 7 feb 2024 @ 10:52
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 feb 2024 @ 10:52
- Michiel van Zaane
Burger King lanceert in februari een campagne om het laaggeprijsde assortiment onder de aandacht te brengen. De keten is hiervoor een nieuwe samenwerking met Joe Public Amsterdam aangegaan.
Burger King wil met de campagne benadrukken dat het meerdere laaggeprijsde gerechten op het menu heeft staan, en dat dit altijd zo geweest is sinds de oprichting 70 jaar geleden. De beelden van de campagne voeren dan ook terug naar 1954, waar we diverse mensen zien genieten. Dit onder de noemer: ‘Lekkere prijsjes sinds 1954’. Ook concullega McDonalds startte in januari van dit jaar een campagne waarin de prijzen centraal staan.
Strategy Director en mede-oprichter Joe Public Jeroen van Eck: ‘We zijn ontzettend trots dat Burger King voor ons gekozen heeft, een paar jaar geleden immers nog Creative Advertiser of the Year in Cannes. Bovendien loopt Burger King voorop als het gaat om het bieden van vegetarische alternatieven. Ook zijn we erg trots op de kwaliteit van de beelden, die we samen met Halal hebben gerealiseerd. We kijken uit naar toekomstige projecten om van Burger King een nog sterker merk in Nederland te maken.’
De foto’s en video’s zijn gemaakt en geregisseerd door fotografe Lois Cohen van Halal. Zij zorgde voor de beelden waarop mensen hun begeerte maar amper kunnen onderdrukken.
De campagne wordt uitgerold in digitale media en out of home.
Credits:
Opdrachtgever: Burger King Nederland
Bureau: Joe Public Amsterdam
Strategie: Jeroen van Eck
Creatie: Edward Romunde & Ruben van Dijk
Account: Monika Guys-Driessen & Jolies van Rijn
Agency producer: Fiona Jacob & Merel Groenenboom
Productiemaatschappij: Halal
Regie/Photographer: Lois Cohen
Producer: Charlotte Brugman (Halal) & Sanne Schelvis (Halal)
DOP: Levien Priem
Edit/Online: Jordy Tempelman
Geluid: Merlijn Snitker
VO: Frederique Sluyterman van Loo
Grading: Barry Clarke (Captcha!)
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers