Knorr zet groenten bovenaan in-game menu

Knorr zet groenten bovenaan in-game menu
  • Bureaus
  • 15 mrt 2024 @ 10:04
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Waar het in het echte leven belangrijk is om voldoende groenten te eten, is dat in videogames vaak niet het geval. Daarin zijn groenten nog vaak ondergewaardeerd. Om hier verandering in te brengen, lanceert Knorr #ModTheVeg.

Een wereldwijde campagne waarin het merk de gaming community mobiliseert om groenten een welverdiende boost te geven. Samen met gamers, modders en streamers zet Knorr groenten bovenaan het in-game menu.

Of je nu Minecraft, Fortnite, Skyrim of een andere bekende game speelt, groenten eten levert in de digitale wereld zelden dezelfde voordelen op als het eten van andere voedingsmiddelen. Opmerkelijk en onlogisch, want in het echte leven zijn het juiste groenten die je een boost geven. Knorr omarmde dit inzicht.

Knorr geeft in-game groenten een boost

In het echte leven helpt Knorr je om het maximale uit je groenten te halen; waarom zouden ze dat niet ook in de gamingwereld doen? In opdracht van Knorr is de modding community gevraagd om groente-mods te bouwen voor verschillende grote games zoals Fortnite en Minecraft. Dankzij aangepaste versies van deze games kunnen gamers nu bewust kiezen voor groenten, zonder dat ze daardoor benadeeld worden. In sommige gevallen zijn het zelfs juist de veggies die je de beste boost geven.  

‘In veel games zien we dat fastfood en snacks worden gepromoot. Dit terwijl gezond eten juist zo belangrijk is. Onze missie is om het eten van groenten te stimuleren. In de echte maar ook in de digitale wereld,’ vertelt Nicky Neerscholten, Global Head of Digital & Masterbrand Knorr. ‘Met #ModTheVeg superchargen we groenten in games en maken we de gezonde keuze onweerstaanbaar. Zo geven we gamers een boost en laten we zien dat het tijd is voor een nieuwe kijk op voedsel in games.’

Het speciaal geformeerde integrated agency team bestaande uit MullenLowe, The Invaders, Weber Shandwick, Mindshare en ITB hebben vanuit dit inzicht een wereldwijde #ModTheVeg campagne ontwikkeld, met o.a. inzet van streamers, en herofilm een speciale landingspagina en diverse gaming mods.

In de campagne worden het inzicht en de gaming mods op verschillende manieren onder de aandacht gebracht bij gamers. Zo zijn de meeste mods bijvoorbeeld niet alleen speelbaar voor gamers, maar kunnen geïnteresseerden deze ook via hun favoriete streamers ervaren.

Credits

MullenLowe

Alan Bell, Chief Integration Officer IPG

Carlos Rodriguez , Global Creative Director

Rebecca Morris, Global Account Director

Denis Camargo, Strategy Director

Jamie Warburton & Irene Pineda, Creative Team

Trudy Waldron, Head of Production

Claire Toms, Senior Producer

Hannah Tsuji, Designer

Karen Franklyn, Head of Project Management

 

The Invaders 

Frieda Ulsamer de Waard, CEO

Ruben Houkes, Founder

Kevin Loos, Creative Director

Joris Presser, Game Consultant

Marie-Claire de Gou, Account Director

Frank Gorenl, Strategy Director 

Pieter Doove, Game Consultant

Arman Gungor, Art Director

Thomas Aalderink, Content Director

 

Weber Shandwick

Joanna Prichard, EVP

Rich Radcliffe, Creative

Rose Swingler, VP Account Lead

Dominik Hennes, Account Director

 

Mindshare

Jemma Parks, Partner, Global Business Group Lead (Nutrition), Unilever

Arthur O’Neill, Joint Head of Invention Worldwide 

Lourens Smith, Creative Media Director, Invention

Olivia Marks, Manager, Invention

 

ITB Worldwide

Hannah Scott, Account Director

Alex Court, Account Executive

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken