Knorr zet groenten bovenaan in-game menu
- Bureaus
- 15 mrt 2024 @ 10:04
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 mrt 2024 @ 10:04
- Sjaak Hoogkamer
Waar het in het echte leven belangrijk is om voldoende groenten te eten, is dat in videogames vaak niet het geval. Daarin zijn groenten nog vaak ondergewaardeerd. Om hier verandering in te brengen, lanceert Knorr #ModTheVeg.
Een wereldwijde campagne waarin het merk de gaming community mobiliseert om groenten een welverdiende boost te geven. Samen met gamers, modders en streamers zet Knorr groenten bovenaan het in-game menu.
Of je nu Minecraft, Fortnite, Skyrim of een andere bekende game speelt, groenten eten levert in de digitale wereld zelden dezelfde voordelen op als het eten van andere voedingsmiddelen. Opmerkelijk en onlogisch, want in het echte leven zijn het juiste groenten die je een boost geven. Knorr omarmde dit inzicht.
Knorr geeft in-game groenten een boost
In het echte leven helpt Knorr je om het maximale uit je groenten te halen; waarom zouden ze dat niet ook in de gamingwereld doen? In opdracht van Knorr is de modding community gevraagd om groente-mods te bouwen voor verschillende grote games zoals Fortnite en Minecraft. Dankzij aangepaste versies van deze games kunnen gamers nu bewust kiezen voor groenten, zonder dat ze daardoor benadeeld worden. In sommige gevallen zijn het zelfs juist de veggies die je de beste boost geven.
‘In veel games zien we dat fastfood en snacks worden gepromoot. Dit terwijl gezond eten juist zo belangrijk is. Onze missie is om het eten van groenten te stimuleren. In de echte maar ook in de digitale wereld,’ vertelt Nicky Neerscholten, Global Head of Digital & Masterbrand Knorr. ‘Met #ModTheVeg superchargen we groenten in games en maken we de gezonde keuze onweerstaanbaar. Zo geven we gamers een boost en laten we zien dat het tijd is voor een nieuwe kijk op voedsel in games.’
Het speciaal geformeerde integrated agency team bestaande uit MullenLowe, The Invaders, Weber Shandwick, Mindshare en ITB hebben vanuit dit inzicht een wereldwijde #ModTheVeg campagne ontwikkeld, met o.a. inzet van streamers, en herofilm een speciale landingspagina en diverse gaming mods.
In de campagne worden het inzicht en de gaming mods op verschillende manieren onder de aandacht gebracht bij gamers. Zo zijn de meeste mods bijvoorbeeld niet alleen speelbaar voor gamers, maar kunnen geïnteresseerden deze ook via hun favoriete streamers ervaren.
Credits
MullenLowe
Alan Bell, Chief Integration Officer IPG
Carlos Rodriguez , Global Creative Director
Rebecca Morris, Global Account Director
Denis Camargo, Strategy Director
Jamie Warburton & Irene Pineda, Creative Team
Trudy Waldron, Head of Production
Claire Toms, Senior Producer
Hannah Tsuji, Designer
Karen Franklyn, Head of Project Management
The Invaders
Frieda Ulsamer de Waard, CEO
Ruben Houkes, Founder
Kevin Loos, Creative Director
Joris Presser, Game Consultant
Marie-Claire de Gou, Account Director
Frank Gorenl, Strategy Director
Pieter Doove, Game Consultant
Arman Gungor, Art Director
Thomas Aalderink, Content Director
Weber Shandwick
Joanna Prichard, EVP
Rich Radcliffe, Creative
Rose Swingler, VP Account Lead
Dominik Hennes, Account Director
Mindshare
Jemma Parks, Partner, Global Business Group Lead (Nutrition), Unilever
Arthur O’Neill, Joint Head of Invention Worldwide
Lourens Smith, Creative Media Director, Invention
Olivia Marks, Manager, Invention
ITB Worldwide
Hannah Scott, Account Director
Alex Court, Account Executive
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Bifi terug op TV met campagne ‘Stiekem de lekkerste’
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
Laatste Nieuws
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing