MSQ Sport + Entertainment breidt uit naar Amsterdam

MSQ Sport + Entertainment breidt uit naar Amsterdam
  • Bureaus
  • 7 mrt 2025 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

MSQ Sport + Entertainment, een nieuwe generatie sport- en entertainment B-Corp bureaugroep die in juni 2024 werd opgericht door Jamie Wynne-Morgan en Steve Martin, breidt uit naar Amsterdam. Dit naar eigen zeggen 'om te profiteren van het indrukkende momentum sinds de lancering, en om te voldoen aan de toenemende klantvraag'.

Toan Ravenscroft zal zich begin april 2025 bij het bureau voegen als Managing Partner, om het bedrijf in Amsterdam te lanceren en uit te breiden. Hij doet dit door middel van een aanzienlijke organische groei- en acquisitiestrategie, terwijl het bureau investeert in het opbouwen van een team van wereldklasse om Nederlandse, Europese en wereldwijde opdrachten uit te voeren.

Ravenscroft brengt volgens het bureau twee decennia aan ervaring mee in het creëren van emotioneel krachtige creatieve campagnes die aansluiten bij de 'fancultuur van merken en organisaties', naast het opbouwen van teams, cultuur en klantrelaties van wereldklasse.
Enkele jaren geleden heeft hij M&C Saatchi Sport & Entertainment in de Nederlandse hoofdstad gevestigd en deze vestiging uitgebreid, waar hij award-winnende creatieve activaties realiseerde voor klanten als Heineken, Reebok, Sky Showtime, Uefa, het IOC, Shimano en The Night League.

Ravenscroft licht toe: 'De sport- en entertainmentsector bloeit. Van het stijgende aantal merken dat de Formule 1 betreedt tot voetbal dat zich vermengt met de modecultuur; van de aantrekkingskracht van de dansvloer tot de strijd om streaming op het grote scherm, het kleine scherm en het scherm in je hand. 'Sport en entertainment bieden een kostbare ontsnapping, een gevoel van identiteit en live-momenten van verbondenheid in een steeds meer gefragmenteerde wereld.'

'Dit speelveld is effectief voor merken die emotionele banden willen creëren, maar het vereist een specialistisch inzicht, respect voor de diepgang van de nuances van fans, krachtige creatieve ideeën die er doorheen prikken en multidisciplinaire uitvoering met de snelheid van cultuur. Dat is wie we zijn, dat is waar we in gedijen en dit is het nieuwe spel met nieuwe regels waar we ons op richten.'

Verdere aanstellingen zullen naar verwachting in de komende maanden worden aangekondigd, terwijl het bureau meldt te gaan investeren in het opbouwen van 'een team van wereldklasse om te voldoen aan de behoeften van een toonaangevende, wereldwijde klant die actief is in de Formule 1, met aanvullende opdrachten in Europees voetbal en live muziek in het vooruitzicht.'

Oprichters Wynne-Morgan en Martin over de uitbreiding: 'Amsterdam is niet alleen een creatief, ondernemend, internationaal centrum, maar ook een stad die sport en entertainment actief omarmt. Toan’s ervaring, dynamiek en begrip van de markt, in combinatie met onze ervaring van samenwerken en gedeelde ethos, maken hem de perfecte partner nu de groei van het bureau blijft versnellen. We zien ernaar uit om Toan vanaf april aan boord te hebben.'

Het bureau zal de kracht van sport en entertainment gebruiken om diepere verbindingen te creëren voor merken, talent en rechthebbenden. De diensten strekken zich uit over sponsorstrategie en activatie planning, creatieve ontwikkeling, social-contentstrategie en -productie, PR en communicatie, digitale en live ervaringen, en talent- en influencer management.

Ravenscroft over zijn het toetreding tot de MSQ-groep: 'MSQ is geen ‘Indie shop’ die beweert dingen te kunnen die het niet kan, noch een gevestigd netwerk dat zichzelf probeert opnieuw uit te vinden. De senior leiders zijn aandeelhouders, hands-on betrokken en hebben een mensen-eerst mentaliteit. Het bedrijf is B-Corp gecertificeerd, en ik geloof dat de technologie-gedreven en data-gestuurde capaciteiten onze gespecialiseerde creativiteit zullen versnellen. Het was de perfecte match voor mij, en ik denk dat het de ideale structuur is voor wat klanten in de toekomst nodig zullen hebben.'

Het nieuws volgt op het binnenhalen van klanten zoals Virgin Media O2, een toonaangevende Uefa Women's Euro 2025-partner en Glenfiddich, en de voltooiing van het senior leiderschapsteam in het VK. In de VS wordt tegelijkertijd het creatieve bureau SPCSHP en het 350 medewerkers tellende klantervaring bureau UDG overgenomen. Er werken nu meer dan 1.850 mensen bij MSQ, verspreid over 24 wereldwijde kantoren.
(PvWK | foto: Hooton)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken