Engie toont menselijk gezicht met gemak

- Bureaus
- 20 jun 2025 @ 10:32
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 20 jun 2025 @ 10:32
- Kel Koenen
Energiebedrijf Engie heeft haar nieuwe merkcampagne 'Het gemak van Engie' gelanceerd, waarmee het merk zich nadrukkelijker wil positioneren als empathisch en mensgericht. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met We Agency, dat verantwoordelijk was voor zowel strategie als creatie.
In de campagne staat het contrast centraal tussen zaken waar mensen wél moeite voor willen doen — zoals koken, klussen of sporten — en energie, waar je het liefst zo min mogelijk omkijken naar hebt. Onder het motto 'Het gemak van Engie' benadrukt het merk dat energiezaken simpel, betrouwbaar en moeiteloos geregeld moeten zijn. De campagne is te zien via televisiecommercials, online video’s en radiospots, geproduceerd door Wefilm.
‘Energie speelt een cruciale rol in ons dagelijks leven, maar de meeste mensen kijken er liever niet naar om’, zegt Twan Roovers, Manager Brand & Media bij Engie. ‘Samen met We Agency zijn we op zoek gegaan naar een manier waarop we emotie konden toevoegen aan ons functionele merkverhaal. Deze campagne zet daar een belangrijke eerste stap in.’
Bekijk hieronder de commercial:
Volgens Ruben Cusell, Head of Strategy bij We Agency, is die emotie cruciaal voor merkbeleving. ‘Een merk gaat pas echt leven als mensen er een gevoel bij hebben. Engie opereert in een homogene en prijsgedreven markt. Daarom hebben we hun USP ‘gemak’ geëmotioneerd, want ze begrijpen dat mensen geen moeite willen doen voor hun energiezaken, maar hun tijd liever besteden aan dingen die er voor hen écht toe doen.’
We Agency, dat recent is voortgekomen uit productielabel Wefilm, profileert zich als strategisch en creatief bureau dat merken helpt zich maatschappelijk en emotioneel te positioneren. Deze campagne is één van de eerste grote uitingen van het bureau sinds de afsplitsing.
Credits
Klant: Engie
Verantwoordelijk bij klant: Twan Roovers, Carolijn Hommes
Creatief bureau; We Agency
Client lead: Senne Hartskeerl
Creatie: Marius Gottlieb, Beer ten Kate
Strategie: Ruben Cusell
Creatieve directie: Ruben Cusell
Regie: Beer ten Kate
Productiemaatschappij: Wefilm
Executive producer & producer: Roos Aalvanger
DOP: Gregg Telussa
Fotografie: Jeroen Keep
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
- Nierstichting gooit het roer om met activistische koers en...
Laatste Nieuws
- Heineken kiest Hagens als... 20-06-2025
- Engie toont menselijk gezicht met... 20-06-2025
- VanMoof geeft nieuwe S6 filmische... 20-06-2025
- Kruidvat trapt zomer af met... 20-06-2025
- ‘Beweeg waar je bent’: Dreaver... 20-06-2025
- Hibou lanceert innovatiehub Hibou/x... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation