VanMoof geeft nieuwe S6 filmische landing

- Bureaus
- 20 jun 2025 @ 08:51
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 20 jun 2025 @ 08:51
- Kel Koenen
VanMoof is terug. Het iconische Amsterdamse fietsenmerk introduceert zijn gloednieuwe S6 Series met een spectaculaire campagne en een filmische brand film die letterlijk én figuurlijk uit de lucht komt vallen. De campagne ‘Ride like no other’ markeert de eerste grote stap sinds VanMoof onderdeel werd van McLaren Applied.
In de opvallende film – geregisseerd door Folkert Verdoorn en geproduceerd door 100% (voorheen Halal) – zweeft een Electric Blue S6 met bestuurder door de lucht, langs wolkenkrabbers, om uiteindelijk zacht te landen in een verstilde stadsstraat. De film is opgenomen in het decor van Tbilisi, Georgië en moet het unieke rijgevoel van VanMoof verbeelden: een combinatie van vrijheid, kracht en urban flow.
‘Het idee om de fiets te laten vliegen en hem letterlijk te laten landen is prachtig tot leven gebracht door Folkert’, zegt Scott Kennedy, CMO van VanMoof. ‘Hij wist een bruisend, vervreemdend maar ook rustig gevoel aan de stad en de film mee te geven.’
Bekijk de merkfilm hieronder:
De nieuwe S6 blijft trouw aan het iconische frame, maar is op vrijwel alle fronten doorontwikkeld. De zesde generatie Kick Lock is sneller, steviger en waterbestendiger. Het Anti-Theft System biedt nauwkeurigere locatietracking en de Boost Button – waarmee extra power direct beschikbaar is – reageert vloeiender dan ooit. Kennedy: ‘De uitdaging was om de S6 en de terugkeer van VanMoof aan te kondigen op een manier die recht doet aan de rijke creatieve geschiedenis van dit merk.’
De film is vanaf deze week te zien op onder meer Instagram, Facebook en YouTube en zal ook worden ingezet in VanMoof’s CRM-kanalen, op de website en bij partnerwinkels in Europa. Testritten met de S6 starten in juli.
Credits
Client: VanMoof
Production: 100%
Chief Marketing Officer: Scott Kennedy
Creative Director: Donnie de Meijer
Lead Creative team: Alex Rigby & James Holdsworth
Client Producer: Anwen Sheppard
Creative Production Lead: Samara van der Valk & Alexandra van Nunen
Director: Folkert Verdoorn
D.O.P: Boas van Milligen Bielke
Executive Producer: Job Sanders
Senior Producer: Nan Sandle
Production Manager: Pien van Litsenburg
Post-Production Producer: Andrea Bodnár
Online & VFX: The Compound
Grading: Joppo @ De Grot
Editor: Daniel Falkenhagen Corte-Real
Music & Sound Design: David Coehorst & Andrés Aracena
Film scanning: Dirk De Jonghe
Service Production: Radioaktive x Shelter Georgia
Campaign roll-out: Delia Mennell, Bala Commerford, Lauren Jackson & Stephanie Sibbald
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bol helpt vakantiestress te fixen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
Laatste Nieuws
- Engie toont menselijk gezicht met... 20-06-2025
- VanMoof geeft nieuwe S6 filmische... 20-06-2025
- Kruidvat trapt zomer af met... 20-06-2025
- ‘Beweeg waar je bent’: Dreaver... 20-06-2025
- Hibou lanceert innovatiehub Hibou/x... 19-06-2025
- KLM lanceert nieuw werkgeversmerk... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation