Presenter en Crossphase kiezen voor AI-gedreven toekomst

Presenter en Crossphase kiezen voor AI-gedreven toekomst
  • Bureaus
  • 20 jun 2025 @ 12:33
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Content- en communicatiespecialisten Presenter en Crossphase gaan voortaan gezamenlijk verder. Beide bureaus blijven opereren onder hun eigen naam en vanaf hun eigen locatie, maar slaan strategisch de handen ineen om sterker in te spelen op de snel veranderende markt.

‘In een krimpende markt is het belangrijk om schaalgrootte te hebben’, aldus Maarten Fokkelman, medeoprichter van Crossphase. ‘Met meerdere expertises kunnen we beter en sneller voldoen aan de marktvraag, met de kwaliteit die men van beide bedrijven gewend is.’

De samenwerking moet onder meer bijdragen aan een stevigere positie op het gebied van AI. Crossphase en Presenter hebben inmiddels een gezamenlijk programma opgestart om een AI-propositie voor klanten te ontwikkelen, inclusief tooling. ‘Het heeft een disruptief effect op ons vakgebied’, zegt Fokkelman over AI. ‘Maar bedrijven zijn nog zoekende. Door onze krachten te bundelen, kunnen we hier een leidende rol in spelen.’

De fusie markeert ook een nieuw hoofdstuk voor Presenter-oprichter Mas Lubbers. Na 21 jaar draagt hij het stokje over: ‘Ik ben ervan overtuigd dat we in Crossphase een sterke partner hebben gevonden die ons bedrijf naar het volgende niveau brengt. Het was een geweldig avontuur. Nu is het tijd voor de volgende fase onder nieuw leiderschap.’

De dagelijkse leiding van de nieuwe samenwerking komt in handen van Patrick Boom. De ervaren marketing- en communicatieprofessional wordt als managing director verantwoordelijk voor de verdere integratie en koers. Rutger Plak, eveneens co-founder van Crossphase, besluit: ‘Onze bureaus lijken veel op elkaar – qua dienstverlening, klanten en cultuur. We kijken ernaar uit om onze talenten en kennis te verenigen.’

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken