Presenter en Crossphase kiezen voor AI-gedreven toekomst

- Bureaus
- 20 jun 2025 @ 12:33
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 20 jun 2025 @ 12:33
- Kel Koenen
Content- en communicatiespecialisten Presenter en Crossphase gaan voortaan gezamenlijk verder. Beide bureaus blijven opereren onder hun eigen naam en vanaf hun eigen locatie, maar slaan strategisch de handen ineen om sterker in te spelen op de snel veranderende markt.
‘In een krimpende markt is het belangrijk om schaalgrootte te hebben’, aldus Maarten Fokkelman, medeoprichter van Crossphase. ‘Met meerdere expertises kunnen we beter en sneller voldoen aan de marktvraag, met de kwaliteit die men van beide bedrijven gewend is.’
De samenwerking moet onder meer bijdragen aan een stevigere positie op het gebied van AI. Crossphase en Presenter hebben inmiddels een gezamenlijk programma opgestart om een AI-propositie voor klanten te ontwikkelen, inclusief tooling. ‘Het heeft een disruptief effect op ons vakgebied’, zegt Fokkelman over AI. ‘Maar bedrijven zijn nog zoekende. Door onze krachten te bundelen, kunnen we hier een leidende rol in spelen.’
De fusie markeert ook een nieuw hoofdstuk voor Presenter-oprichter Mas Lubbers. Na 21 jaar draagt hij het stokje over: ‘Ik ben ervan overtuigd dat we in Crossphase een sterke partner hebben gevonden die ons bedrijf naar het volgende niveau brengt. Het was een geweldig avontuur. Nu is het tijd voor de volgende fase onder nieuw leiderschap.’
De dagelijkse leiding van de nieuwe samenwerking komt in handen van Patrick Boom. De ervaren marketing- en communicatieprofessional wordt als managing director verantwoordelijk voor de verdere integratie en koers. Rutger Plak, eveneens co-founder van Crossphase, besluit: ‘Onze bureaus lijken veel op elkaar – qua dienstverlening, klanten en cultuur. We kijken ernaar uit om onze talenten en kennis te verenigen.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
- Nierstichting gooit het roer om met activistische koers en...
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
Laatste Nieuws
- Kemari kiest koers: creativiteit met... 21-06-2025
- Heineken kiest Hagens als... 20-06-2025
- Presenter en Crossphase kiezen voor... 20-06-2025
- Engie toont menselijk gezicht met... 20-06-2025
- VanMoof geeft nieuwe S6 filmische... 20-06-2025
- Kruidvat trapt zomer af met... 20-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation