[column] De lol van lekker wroeten tot je 't hebt
![[column] De lol van lekker wroeten tot je 't hebt](/bureaus/weblog/2024/09/column-de-lol-van-lekker-wroeten-tot-je-t-hebt/x-beeld-Zwijnerij-nw-juist.jpg)
- Bureaus
- 11 sep 2024 @ 10:30
- Link
-
Peter van der Wijk
creative director
- CopywritingEvenement
- 11 sep 2024 @ 10:30
- Peter van der Wijk
De lol van lekker wroeten tot je 't hebt... Gisteren stond de inspiratie voor deze post zomaar in onze tuin. Op zoek naar de wortel. Het ziet er anders uit, maar het verschilt niet zoveel van wat ik zit te doen, bedacht ik me. Het is wroeten om te vinden wat je zoekt. In mijn geval zijn dat de roots van wat een fundamenteel merkverhaal kan worden.
Een creatieve gedachte, een positionerende regel, een waardevolle missie. Voor mij net zo'n zwarte truffel als een echte truffel voor hem.
Die ligt voor ons allebei niet voor het oprapen. De aarde geeft z’n zwarte goud niet zomaar prijs aan een hongerig zwijn.
Hetzelfde geldt voor dat woud aan input waar de gouden gedachte in verborgen zit voor een even hongerige copywriter.
Altijd een hele berg aan research, interviews, marktonderzoeken en en andere input om doorheen te spitten. Maar wat voor hem geldt, geldt voor mij ook: je ontwikkelt er gaandeweg een neus voor. En instinct. Waar is de kans op die vondst het grootst? Op een gegeven moment voel je dat instinctief.
Waar het wel of geen zin heeft om heel lang rond te blijven snuffelen. En waar je zonder aarzelen meteen je neus achterna moet gaan, de diepte in. Plus. Instinct zorgt dat je vrijwel meteen proeft wanneer het raak is.
Dat je de roots te pakken hebt van een kansrijk merkverhaal. Zo’n verhaal dat goed kan wortelen in de organisatie en ver daarbuiten.
Dat is lekker hoor. Dat gevoel van voldoening dat je daaraan overhoudt, is het allemaal waard. Want zo'n verhaal, dat hebben merken en bedrijven nodig om groter te groeien.
En je ziet aan deze jongen hoe groot dat kan worden.
Peter van der Wijk
corporate remote copywriter
foto everzwijn in eigen tuin: PvdW
-
Peter van der Wijk
- Werkt bij:
- Functie: creative director
- Website:https://corporatecopywriter.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Pitchen tussen wolken en zand met... 13-06-2025
- Allianz Direct stunt met bold... 13-06-2025
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid... 13-06-2025
- KVK speelt met realiteit in nieuwe... 11-06-2025
- Karvan Cévitam mixt verfrissende... 11-06-2025
- Jysk investeert in merkbeleving en... 10-06-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation