Zandbeek en Born05 genomineerd voor Digital Communication Awards

  • Content
  • 31 jul 2014 @ 11:32
  • Link
  • Platform Content
    Platform Content

    branche-organisatie in content marketing
    Plaform Content
  • AwardsDigitaal

Born05 en Zandbeek, twee leden van Platform Content, zijn genomineerd voor de prestigieuze Digital Communication Awards. Deze awards onderscheiden de beste campagnes en projecten op het gebied van digitale communicatie in heel Europa.

Zandbeek met VTech
Zandbeek is genomineerd met het werk voor speelgoedfabrikant VTech in de categorie ‘Company’, met de case ‘Making learning fun with Facebook'. ”With online communication campaigns and projects, a company can scatter focused and clear messages to their target groups using strategically selected digital communication channels. It is important, however, to maintain a uniform appearance and to actively engage with users. The Digital Communication Award in this category rewards the campaign or project which uses online tools to keep varied target groups well informed and mobilised.”

Speelgoedfabrikant VTech wilde haar spontane naamsbekendheid verbeteren door meer interactie met fans in Nederland en België. Zandbeek ontwikkelde de VTech Club Facebook page, waar dagelijks aantrekkelijke content te vinden is die jonge moeders en hun kinderen bijzonder aanspreekt. Diverse online activaties, doorlopende campagnes en marketingactiviteiten zorgen ervoor dat VTech een substantieel marktaandeel verovert.

Het succes van de campagne blijkt uit verschillende cijfers. Van de door Zandbeek en VTech geselecteerde doelgroep (custom audiences) werd 70% fan. De website VTechnl.com genereert daarnaast 75 procent meer traffic vanuit de social mediakanalen. Via Dark Posts en Page Posts Ads werd een CTR van zo’n zeven procent gehaald. Een (kleinschalige) advertentiecampagne op Facebook leverde bovendien in één maand tijd twintig procent meer fans op. De complete aanpak zorgt voor een verhoogde brand awareness en stijgende klantloyaliteit. En dat is terug te zien in de verkoopcijfers: een totale omzetstijging van 15%, waarvan zo’n 20% te danken is aan onze Facebook-activaties.


Born05 met ING
Born05 is genomineerd met het werk voor ING in de categorie ‘Web magazine’, met de case ‘ing.world: engaging stakeholders with sharp and shareable insights‘. “Web magazines win over their readers with professional content. They can be specialised, aiming at specific groups or professionals, or more general in nature, addressing a larger section of the public. The winning web magazine will impress with its integrated strategy and manage to secure a permanent place in the competitive media landscape.”

ing.world magazine is onlangs gelanceerd en is een compleet getransformeerd digitaal magazine, dat voldoet aan de verwachtingen die digitale lezers anno 2014 hebben. Het magazine omvat een content strategie en een clean design. Op deze manier inspireert het lezers zodat ze langere artikelen van het scherm willen lezen. Het magazine wordt vier keer per jaar gepubliceerd. Het bevat kwartaalcijfers en geeft inzicht in ING en de strategie van de bank. De focus ligt op de aandeelhouders van ING, maar het doel is om een meer breed en divers publiek aan te spreken met het magazine.

Digital Communication Awards
De awards worden op 19 september uitgereikt tijdens een galafeest in Berlijn.

Bekijk de complete shortlist van genomineerden in de 38 categorieën.

Dit artikel is eerder verschenen op platformcontent.nl.
 

Platform Content

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken